پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۰۰۵
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۶
گمانه زنی هایی پیرامون تحت فشار قرار گرفتن روحانی از سوی برخی نیروهای سیاسی برای جلوگیری از ورود اصلاح طلبان به هیئت دولت بار دیگر به گوش می رسد.

شعارسال: با شروع به کار روند بررسی سوابق وزرای پیشنهادی دولت به مجلس توسط نمایندگان جهت رای اعتماد یا عدم اعتماد به اعضای کابینه دوازدهم، گمانه زنی هایی پیرامون تحت فشار قرار گرفتن روحانی از سوی برخی نیروهای سیاسی برای جلوگیری از ورود اصلاح طلبان به هیئت دولت بار دیگر به گوش می رسد.

در این رابطه جواد امام  با اشاره به اینکه رییس‌جمهور بر تداوم روش اعتدالی در کابینه دولت دوازدهم و انتخاب وزرایی با چنین شاخصی تاکید دارد، می گوید: اصلاحات یک تفکر و گفتمان اعتدال یک روش برای اداره کشور است و اصلاح‌طلبان از این روشی اعتدالی حمایت می‌کنند. روش اعتدالی اقتضا و نیاز کشور است، در کشور باید روش اعتدالی در پیش گرفته شود تا دولت با آرامش حاصل از برقرای روش اعتدالی بتواند برنامه‌های خود را برای حل مشکلات کشور دنبال کند. با توجه به تندروی‌هایی که در کشور انجام می‌شود، روشی جز اعتدال جواب نمی‌دهد. اصلاح‌طلبان از روش اعتدالی رییس‌جمهور پشتیبانی و حمایت می‌‌کنند.

این فعال اصلاح طلب با بیان اینکه ما به روحانی رای دادیم تا روش اعتدالی او تداوم یابد. ما معتقدیم که با برقرای اعتدال و آرامش می‌توان مطالبات مردم را محقق کرد، می افزاید: رییس‌جمهور به فراجناحی بودن دولت دوازدهم اشاره داشته است، فراجناحی بودن باید به معنای پرداختن به حقوق همه مردم باشد نه اینکه عده‌ای که هیچ اعتقادی به برنامه‌های رییس‌جمهور ندارند با فشار به روحانی وارد کابینه شوند. من معتقدم هر فردی که وارد کابینه می‌شود باید برنامه‌های دولت را قبول داشته باشد یعنی مدیران سطح میانی دولت از جمله استانداران و فرمانداران هم باید متناسب با پایگاه رای روحانی و برنامه‌های دولت انتخاب شوند.

این چهره سیاسی با اعتقاد به اینکه روحانی نباید در انتخاب وزرا تحت فشار قرار گیرد، ادامه میدهد: به جای اینکه به رییس‌جمهور فشار بیاوریم که یک نفر را وارد کابینه کنیم یا مانع حضور فرد دیگری در کابینه شویم، تلاش کنیم شاخص‌هایی از جمله همراهی و همگامی با رییس‌جمهور و اعتقاد به برنامه‌های دولت و خواسته‌های پایگاه رای روحانی در انتخاب وزرا در نظر گرفته شود. در واقع گزینه‌هایی باید معرفی شوند که روحانی بتواند با آن‌ها کار کند، مجلس به آن‌ها اعتماد کند و آن‌ها حقوق همه مردم را رعایت کنند زیرا دولت به همه مردم تعلق دارد.

امام در پایان با طرح این موضوع که نباید کسانی که برای پیروزی روحانی تلاش کرده و همراه برنامه‌های او هستند، از کابینه بیرون بمانند و کسی که اصلا اعتقادی به برنامه‌های رییس‌جمهور ندارد با فشار وارد کابینه شود، خاطر نشان می کند: رییس‌جمهور قول‌ها و وعده‌هایی به مردم داده و بنابراین کابینه‌ای نباید شکل گیرد که مقابل پایگاه رای و تفکر اعتدالی روحانی باشد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبری تحلیلی روزنو، تاریخ انتشار: 30مرداد1396، کدخبر: 279125: www.roozno.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین