پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۶۲
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴
معاون تبلیغات و روابط عمومی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: توسعه فرهنگ قرآنی و تقویت انس با اهل بیت(ع) یکی از رویکردهای اصلی این وزارتخانه است.

شعارسال: حجت الاسلام عزت الله صفاریان چهارشنبه شب در آئین بهره برداری از مرکز تخصصی قرآن و عترت نبی اکرم(ص) قشم افزود: در همین چارچوب تاکنون 13 مرکز تخصصی قرآن و عترت توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نقاط مختلف کشور احداث شده است.

وی تاکید کرد: این رویکرد وزارتخانه در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر توسعه فرهنگ قرآن در جامعه و با هدف دستیابی به چشم انداز تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اجرا می شود.

حجت الاسلام صفاریان با بیان اینکه مراکز تخصصی قرآن و عترت این وزارتخانه در اختیار تمام اقشار جامعه قرار می گیرد، اظهار کرد: توسعه ایستگاه ها و سامانه های قرآنی در فضای مجازی از دیگر رویکردهای این وزارتخانه در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به شمار می رود.

وی با اشاره به برگزاری مسابقه های قرآنی توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح نیز گفت: برگزاری این مسابقه ها موجب شناسایی استعدادهای قرآنی کشور شده است.

معاون تبلیغات و روابط عمومی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با بیان اینکه شهرستان قشم ظرفیت بالایی در حوزه های مختلف قرآنی دارد، گفت: ثبت نام 500 داوطلب فراگیری علوم قرآنی در آغاز به کار مرکز قرآن و عترت نبی اکرم(ص) قشم نشان از وجود این ظرفیت ها دارد.

حجت الاسلام صفاریان ادامه داد: برای اینکه فعالیت این مرکز به صورت مستمر ادامه یابد، موضوع تربیت مربیان قرآنی نیز به صورت جدی دنبال می شود؛ تا علاوه بر تامین مدرسان قرآنی این مرکز، نیاز دیگر مراکز قرآنی شهرستان و استان نیز تامین شود.

وی احداث مرکز فرهنگی در کنار مجموعه عظیم مسجد النبی(ص) قشم را از برنامه های آتی این وزارتخانه اعلام و اضافه کرد: این اقدامات همگی در جهت تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه فرهنگ قرآنی و تاکیدات معظم له در خصوص توجه به حوزه های فرهنگی است.

سیزدهمین مرکز تخصصی قرآن و عترت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در زمینی به مساحت 700 متر مربع در مجاورت مسجد النبی(ص) قشم به بهره برداری رسید.

به گفته حجت الاسلام «اسماعیل پیرنیا»مدیر مرکز تخصصی قرآن و عترت نبی اکرم (ص) قشم، توسعه فرهنگ قرآنی، شناسایی استعدادهای جدید و ارتقای سطح علوم قرآنی از اهداف اصلی احداث این مرکز به شمار می رود و در آن آموزش های تخصصی در حوزه های روخوانی و روان خوانی، حفظ ترکیبی و موضوعی، تجوید مقدماتی و تکمیلی، صوت و لحن ارایه می شود.

مرکز تخصصی قرآن و عترت نبی اکرم(ص) قشم به صورت رایگان این آموزش ها را برای علاقمندان علوم قرآنی سنین چهار تا 70 سال برگزار می کند.

کلاس های آموزشی این مرکز تخصصی روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت 16 تا 20 اعلام شده است و تمام علاقه مندان علوم قرآنی می توانند در کلاس های آموزشی این مرکز شرکت کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 17 دی 1394، کدمطلب: 81910750 (5093384)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین