پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
امام جمعه نكا، برگزاري برنامه هاي فاخر با محوريت قرآن را از وظايف نظام اسلامي و حكومت ديني دانست و گفت: توجه به حديث ثقلين مصون دارنده از ارتكاب به گمراهي است.

شعارسال: حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا و استاد دانشگاه، امروز (14دي)در ساري گفت: بر اساس سفارش پيامبر اسلام (صلي الله عليه و آله و سلم) در حديث ثقلين كه «من در بین شما دو چیز گرانقدر را می گذارم که تا وقتی به آن دو تمسک جویید، بعد از من گمراه نمی شوید یکی از آن دو از دیگری بزرگتر است: کتاب خدا و عترت من و از یکدیگر جدا نمی شوند تا در کنار حوض بر من وارد شوند» كه اين حديث، محور هدايت است.

وي افزود: توجه به اين حديث و نقش قرآن و عترت هر چه در جامعه، پررنگ تر شود و افكار مردم بر اساس اين مهم، شكل گيرد از ارتكاب به گمراهي مصون مي شوند.

حجت الاسلام محمدي لاييني اظهار كرد: تمسك به قرآن و عترت، ضامن حفاظت انسان تا ظهور ولي آخر الزمان مهدي موعود(عجل الله تعالي فرجه الشريف) است كه هدايت بشريت به خوبي در اين دو گوهر ارزشمند، بيان شده است.

وي بيان كرد: وظيفه نظام اسلامي، سوق دادن مردم جامعه در اين مسير است و نبايد در اين زمينه مهم، بي تفاوت بود و انتظاري كه از نظام جمهوري اسلامي ايران و حكومت ديني مي رود، برگزاري برنامه هاي بسيار و فاخر با محوريت قرآن است.

حجت الاسلام محمدي لاييني ابراز كرد: برگزاري هفته قرآن و عترت، قابل تقدير است و از دست اندركاران بايد صميمانه قدردان و سپاسگزار بود كه در اين راستا و تحقق اهداف اين هفته، نهادهاي دولتي بر اساس مقررات به طور جدي وارد ميدان و عمل شوند.

عضو حوزه‌های علمیه مازندران گفت: چراغ ثقلين از طرف مردم بايد جدي گرفته شود چرا كه توجه و بكارگيري اين حديث ارزشمند، محفوظ دارنده انسان ها در برابر فتنه هاي شياطين است.

حجت الاسلام محمدي لاييني اظهار كرد: مردم، شناخت، آگاهي و بصيرت كامل از ارزشمند بودن معجزه پيامبر (صلي الله عليه و آله وسلم) دارند و مسئول هستيم كه اين يادگار مهم را حفظ و از فعالين در اين عرصه، تجليل كنيم.

وي بيان كرد: تجليل از شهداي قرآني، نظير دو فعال در اين وادي كه در فاجعه منا به لقاء الله پيوستند، لازم و ضروري است.

هفته قرآن و عترت مازندران با شعار خردورزي و كرامات انساني، اسفند ماه سال جاري با برگزاري جشنواره و برنامه هاي متعدد، برگزار مي شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری شبستان، تاریخ انتشار خبر 14 دی 1394، کدمطلب: 512644، www.shabestan.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین