پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۸۰۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۵
مدیر حوزه های علمیه خواهران فارس گفت: تفسیر و درک مفاهیم قرآنی در جامعه وقف شود.

شعار سال:حجت الاسلام علی موحد پیش از ظهر پنجشنبه در آیین گشایش برنامه های هفته قرآن و عترت فارس با بیان اینکه قرائت قرآن کریم در جامعه رواج یافته است، بیان کرد: انصافا یکی از آرزوهای ما این است قرآن در میان افراد جامعه رایج شود.

وی با ستودن اقدام به برپایی هفته گرامیداشت قرآن، عترت و وقف در شهر شیراز، سومین حرم اهل بیت(ع) در بخشی از سخنان خود به موضوع انسان نزد خداوند در قرآن مجید اشاره کرد و گفت: با اینکه بسیاری از جامعه شناسان، فلاسفه غرب و روان شناسان برای انسان تعاریف مختلفی دارند، هیچ یک از این ها دقیقتر از آن نیست که خداوند به آن اشاره کرده است.

حجت الاسلام موحد با بیان اینکه قرآن کریم با صراحت می فرماید انسان را سمیع و بصیر قرار داده ایم، ادامه داد: در ۵۹ جای قرآن کریم صفت ذات باریتعالی قرار دارد که موید سمیع و بصیر بودن انسان است.

نماینده ولی فقیه در جهادکشاورزی فارس توانایی انسان در کشفیات و قدرت و دوراندیشی را حاصل سمیع و بصیر بودن انسان عنوان کرد و افزود: وقف نیز دوراندیشی و مسئله دور اندیشی واقف است.

حجت الاسلام موحد حب الناس و حب المخلوق را از صفات ذاتی خداوند عنوان کرد که انسانها را بدون استثنا و هیچ شرطی دوست می دارد. بنابراین انسانها هم می توانند حب مخلوق خالق داشته باشند.

وی در پایان، گفت: بهترین تعریف برای حب انسان را ائمه(ع) کرده اند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 19 آذر 1394، کد خبر 2997103 www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۳
0
0
خواهران نمی خوان یکم هم درمورد مسائل مهم دیگه مثل ازدواج جوونامون و ازدیاد طلاق تو جامعه اشاره کنن همش دارن درمورد مسائلی که مربوط به حال حاضر وضعیت جامعه مون نیست اشاره میشه
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین