پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۸۸۴۲
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۲
مسجد سیدالشهداء پارسیان با واگذاری زمین توسط یک واقف اهل سنت و فروش یک ویلا برای ساخت این مسجد با همت یک بانوی فداکار ساخته شد.

شعار سال: آیت الله رکنی امام جمعه شهرستان بندر لنگه در مراسم افتتاح مسجد سیدالشهداء(ع) پارسیان، مسجد را نماد وحدت دانست و اظهار کرد: این که یک برادر اهل سنت زمین را برای ساخت مسجد شیعیان واگذار می کند، نمونه ای بارز از وحدت است.

رکنی با بیان اینکه ساخت این مسجد به عنوان چهل و یکمین طرح زیر نظر آیت الله سیستانی در منطقه ساخته می شود، عنوان کرد: از ١٧ سال گذشته تاکنون نماینده آیت الله سیستانی در منطقه فعال شده و طرحها و مجموعه های زیادی را در منطقه به بهره برداری رسانده اند.

حجت الاسلام میرزایی امام جمعه شهرستان پارسیان نیز در آئین افتتاح مسجد سیدالشهداء (ع) اظهار کرد: در مرحله نخست اولویت ساخت مسجد بود و در مرحله بعد باید انسانهایی تربیت شوند تا بتوانند آرمان های اسلام و انقلاب اسلامی را حفظ نمایند.

میرزایی به فعالیت های مهم و تأثیرگذار مسجد اشاره کرد و افزود: از اوایل اسلام تا کنون همه فعالیت های فرهنگی تحت تأثیر مسجد شکل گرفته است و انسان هایی بزرگ را به اجتماع اسلام تحویل داده است.

در ادامه شیخ خنجی امام جمعه اهل سنت شهر پارسیان با اشاره به ویژگی های جامعه اسلامی گفت: خداوند در قرآن می فرماید، وقتی انسان ها به توانمندی رسیدند اولین کاری که می کنند این است که اسباب نماز را فراهم می کنند.

خنجی مسجد را تنها محلی برای نماز ندانست و عنوان کرد: مسجد علاوه بر اقامه نماز، محلی برای فعالیت های نیک و اجتماعی است که باعث اخوت، برابری و مهربانی می شود.

زمین مسجد سیدالشهداء(ع) پارسیان توسط واقف اهل سنت صالح زیاب واگذار شده که توسط حاجیه خانم ایران منش و همسر ایشان حاج آقا صادقی زاده ساخته شده است.

گفتنی است حاجیه خانم ایران منش دارای یک ویلای بزرگ در کیش بوده است که با فروش آن اقدام به ساخت مسجد سیدالشهداء(ع) می نماید.

این مسجد در زیربنای ٢٧۵٠ مترمربع و٨٠٠ مترمربع زیربنای ساختمان که شامل خانه عالم، دارالقرآن، مجموعه ورزشی و کتابخانه می باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از شبکه اطلاع رسانی هرمز، تاریخ انتشار 23 آذر 96، کد مطلب: 452718، www.hormoz.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین