پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۵۰۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۴
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد، تلاش ما این بوده است که هر مدرسه علمیه یک قطب آموزشی، فرهنگی و تبلیغی باشد.برگزاری بیش از ۶۶۷ کرسی آزاد اندیشی توسط اساتید حوزه علمیه خواهران، هزار و ۳۹۷ هم‌اندیشی و نشست علمی در سه سال اخیر از برخی فعالیت‌ های قابل ذکر در این خصوص است .

شعار سال: حجت‌الاسلام محمودرضا جمشیدی عصر پنج‌شنبه در دهمین اجلاسیه جامعه مدرسین حوزه علمیه و علمای بلاد که در سالن همایش رسول اعظم(ص) مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، اظهار داشت: ۸۰ هزار طلبه در رشته‌های متنوع در ۱۳ رشته و حدود ۵۰۰ مدرسه علمیه شاغل هستند و ۹۶ هزار فارغ التحصیل طلبه خواهر وجود دارد که این‌ها از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی با بیان اینکه خانم‌ها نقش مهمی در تعیین نقش زندگی افراد خانواده و جامعه دارند، گفت: اجتماع یکصد و ۸۰ هزار نفری خواهران طلبه ظرفیت عظیمی و خوبی است که اگر به آن توجه شود می‌توان استفاده حداکثری از آن در خانواده و چه در اجتماع کرد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: تلاش ما این بوده است که هر مدرسه علمیه یک قطب آموزشی، فرهنگی و تبلیغی باشد.

وی گفت: اکنون ۳۲ هزار مبلغ سازمان یافته داریم و روزانه در یک سوم مدارس آموزش و پرورش برای اقامه نماز جماعت مبلغان ما حضور می‌یابند.

برگزاری بیش از ۶۶۷ کرسی آزاد اندیشی

حجت الاسلام جمشیدی برگزاری بیش از ۶۶۷ کرسی آزاد اندیشی توسط اساتید حوزه علمیه خواهران، هزار و ۳۹۷ هم‌اندیشی و نشست علمی در سه سال اخیر را از برخی فعالیت‌ها برشمرد.

وی با بیان اینکه ۹۵ درصد اساتید ما از خواهران هستند، عنوان کرد: قریب ۸ هزار و ۳۰۰ خواهر از طریق یک شبکه علمی تولید محتوای دینی می‌کنند.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران گفت: شبکه‌ای تشکیل شده است که از افتخارات روحانیت است و ۷۰ هزار طلبه عضو این شبکه‌ هستند و امسال در اجلاس جهانی ارتباطات و فناوری نیز این شبکه دارای رتبه شد.

وی افزود: پژوهش در حوزه علمیه خواهران جریان دارد و امروز ۵۰۷ هسته پژوهشی تشکیل شده است و هزار و ۲۰۷ استاد در قالب ۲۶۲ هسته پژوهشی در ۲۴ استان را سازمان‌دهی کردیم همچنین قریب به ۲۸ شورای علمی پژوهش و ۴۱ انجمن علمی در ۲۸ استان تشکیل شده است.

حجت الاسلام جمشیدی با اشاره به اینکه حوزه علمیه خواهران حرف اول را در رصد جریان‌های مختلف فکری خصوصاً در مسئله زن و خانواده می‌زند، ابراز داشت: محصول این حوزه‌ها القا می‌کند که می‌توان از این ظرفیت عظیم در پاسخگویی به شبهات و تولید علم بهره گرفت.

وی افزود: امیدواریم مجموعه خانواده بزرگ روحانیت با یک همگرایی بتواند این ظرفیت‌ها را کنار هم قرار دهد تا اگر نقاط منفی هم وجود دارد با این همگرایی پوشش داده شود.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 18 آذر 95 ، کد مطلب: 3844829: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
0
0
سه اصل مهم رو دیدن ، اما باید روی شیوه اجرایی کردنش هم تاکید داشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین