پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۳۴۵
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور گفت: ۱۴۰ رشته و گرایش علوم اسلامی در حوزه‌های علمیه خارج از کشور تدریس می‌شود.

شعار سال: حجت الاسلام محمد حسن زمانی اظهار داشت: مرکز حوزه علمیه کشور در قم واقع است و شعبه‌هایی در مراکز استان‌ها و شهرها وجود دارد که شامل 2 گروه خواهران و برادران می‌شود.

افزود: در جمع‌بندی تطبیق روحانیون و نیاز جامعه، اگر برای هر هزار نفر یک روحانی لازم باشد، برای 70 میلیون نفر جمعیت کشور 70هزار نفر نیاز است که در حال حاضر تعداد روحانیون کمتر از عرصه نیاز جامعه است.

وی ادامه داد: در حال حاضر چندین هزار مسجد و چند هزار مدرسه در کشور وجود دارد که بدون روحانی است و این کمبود در بخش خواهران شدیدتر است و خلاء بیشتری در حوزه خواهران احساس می‌شود.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور تصریح کرد: تعداد روحانیون کشورهایی مانند پاکستان و مصر نسبت به ایران بسیار بیشتر است، به عنوان نمونه در پاکستان 2 میلیون طلبه اهل سنت وجود دارد که بیش از 10 برابر روحانیون ایران است و در مصر تنها در دانشگاه آن 500 هزار نفر طلبه و در مدرسه اظهری 2.5 میلیون نفر طلابه هستند که بیش از 15برابر ایران است.

وی اظهار داشت: علاوه بر دروس تدریس شده نیاز است در زمینه معارف علوم اسلامی در رشته‌های مختلف در سطح جهان نیرو تربیت کنیم، که قرار است در دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش به تدریس علوم اسلامی مانند جامعه شناسی اسلامی، اقتصاد اسلامی و غیره بپردازیم که در آغاز راه هستیم.

حجت‌الاسلام زمانی تصریح کرد: در حوزه های خارج از کشور موفقیت بیشتری داریم و 140رشته و گرایش علوم اسلامی تصویب و در حال آموزش است.

معاون بین‌الملل حوزه‌های علمیه کشور درباره تدریس زبان خارجی در حوزه‌های علمیه اظهار کرد: 10 زبان خارجی که یکی از آن‌ها مکالمه عربی معاصر به کل حوزههای کشور از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و 9 زبان دیگر مانند انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، اسپانیایی، پرتغالی، روسی، چینی، ژاپنی و مالایو تدریس شده و اساتیدی مسلط به این زبان‌ها در حوزه‌ها داریم.

وی درباره نقش حوزه و روحانیت در خارج از کشور افزود: وظیفه ما تربیت عالمان برجسته از بین جوانان دیگر کشورهای دنیا، فراگیری مجموعه زبان‌های دنیا که در حال حاضر 200 زبان وجود دارد و یادگیری آنان نقش موثری دارد و ترجمه آموزه‌های حیات بخش اسلامی به زبان‌های دنیا و نشر آن، تربیت اساتید دانشگاه‌ها به علوم اسلامی، حضور در همایش‌های علمی جهان و رسانه‌ها و شبکه‌ها از دیگر برنامه‌ها است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 29 مهر95 ، کد مطلب: 1216860: www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین