پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۶۶۴۴
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۳
وزیر نفت با اشاره به طلب ۴ میلیارد دلاری وزارت نفت از بابک زنجانی گفت: کسی حاضر نیست خانه ۱۰۰ میلیاردی زنجانی را بخرد .

شعار سال : بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت در تشریح میزان طلب وزارت نفت از بابک زنجانی، اظهار داشت: رقمی که در حکم اولیه بابک زنجانی حدود ٢ میلیارد دلار آمده با آنچه نظر وزارت نفت بوده متفاوت است و وزارت نفت آن را تکمیل می‌کند، چرا که از نظر وزارت نفت این بدهی حدود ۴ میلیارد دلار با احتساب خسارت بوده که حدود ٢.٧ میلیارد دلار اصل بدهی است.

وی افزود: پول بابک زنجانی پول وزارت نفت نبوده چرا که این پول از بانک‌ها قرض گرفته شده و تمام این سال‌ها سود آن پرداخت شده و در آینده نیز باید سود آن توسط وزارت نفت پرداخت شود.

زنگنه با بیان اینکه تمام مبلغی که به وزارت نفت پرداخت شده حدود ٢ هزار میلیاد تومان است، ادامه داد: البته رقم کارشناسی این اموال حدود ۲ هزار میلیارد تومان بوده است، اما برای فروش کسی اموال بابک زنجانی را نمی‌خرد، چه کسی اکنون منزل ۱۰۰ میلیارد تومانی و یا ویلای بابک زنجانی را می‌خرد؟

وی با بیان اینکه اینها اموالی نبوده که به راحتی به پول نقد تبدیل شوند، یادآور شد: وزارت نفت احتیاجی به این اموال همانند مجموعه ساختمانی در جماران، ویلا در لواسان، هتلی در کیش و هتل نیمه‌تمام در قشم نداشته و این اموال برای وزارتخانه کارایی ندارد.

وزیر نفت در پایان خاطرنشان کرد: وزارت نفت اکنون اموال را قبول کرده و گرفته است، اما این ۲ هزار میلیارد تومان اموالی که از سوی وزارت نفت گرفته شده قابل تبدیل به ۲ هزار میلیارد تومان نقدینگی نیست.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 3 شهریور 1396، کدخبر: 4068807 ، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین