پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۶۸۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۹
دهه ۷۰ این طور مد شده‌بود که هر ساختمان بالای دو طبقه ای هر جای ای ان بود را ندید می گفتند برای خاندان هاشمی است چون او و خانواده اش نماد سرمایه‌داری در آن سال‌ها بودند. یک دهه بعد اما طبقات اجتماعی جدیدی از بورژواها در ایران شکل گرفتند. پولدارهایی از طبقه سیاسی جدید که تا پیش از این اصلا اسمی از آنها نبود. امااگر روزگاری برای کسب و کار ، فروشنده های محلی از طالقان تا شمال و ارتفاعات تهران با اسم خاندان هاشمی بازی می کردند، حالا اسم این ستاره ها کمک شان می کند برای افزایش قیمت املاک شان.

شعارسال: حتما زیاد شنیده‌اید: این خانه علی دایی است یا ویلای علی کریمی یا....

ماجراهای بامزه برای فروش تپه‌های پرت به نام ستارگان فوتبال دهه۷۰ ادامه دارد.

دهه ۷۰ این طور مد شده‌بود که هر ساختمان بالای دو طبقه ای هر جای ای ان بود را ندید می گفتند برای خاندان هاشمی است چون او و خانواده اش نماد سرمایه‌داری در آن سال‌ها بودند. یک دهه بعد اما طبقات اجتماعی جدیدی از بورژواها در ایران شکل گرفتند. پولدارهایی از طبقه سیاسی جدید که تا پیش از این اصلا اسمی از آنها نبود.

آنهایی که نزدیک به طیف جدید در دل دولت بودند. آنهایی که طیف کاسبان تحریم بودند و فرصت های کسب ثروت یک شبه را یافته بودند.حالا دیگر در کنار برج های سر به فلک کشیده فقط اسم تیم هاشمی شنیده نمی شد.

حالا اسم هایی چون تیم مشایی و زنجانی، امیر منصور آریا و هدایتی و انصاری بودند که داشت ملک های شان معروف می شد .

قصه سلبریتی‌های ملاک!

ورزش دهه‌های شصت و هفتاد پولی نداشت و ستاره‌های با استعدادش هشت شان گروی ۹ ماند و کم‌نبودند ابرستاره‌هایی که افسرده به دام اعتیاد افتادند و حسرتی شدند برای مان.

در آن سال ها البته جریان جدیدی در طبقه اشرافی ایران هم شکل گرفت. ورزش حرفه‌ای ستاره محوری در سینما رونق گرفت. بازیکنانی که لژیونر شدند، سرمایه‌دار شدند و راه یافتند به جمع ملاکین.

کم نبودند آنهایی که اسم شان سر زبان ها افتاد. از علی پروین که یک تاجر قدیمی بود و ویلا دار و ملاک در لواسان و رامسر تا علی کریمی، علی دایی ، قلعه نویی ، نکونام ، حسین رضازاده و علی دبیر و دیگران!

تجارت از اسم

سلبرینی‌ها توانستند وارد کار تبلیغات ملک شوند. کم نبودند آنهایی که ملکی را در مجموعه های تجاری مختلف می گرفتند تا از اسم شان رونقی ایجاد شود در تجارت این مجتمع ها. افشین پیروانی، حمید استیلی، احمد عابدزاده، علی دایی ، علی پروین، میناوند، مهدوی کیا، رضا گلزار، بهرام رادان ، هدیه تهرانی ، علی منصوریان و خیلی های دیگر که حتما اسامی شان را بسیار شنیده اید ، نقشی کلیدی داشته اند در همه این سال ها در تجارت هایی از این دست.

تجارت با نام سلبریتی‌ها

فقط کافی است گذرتان به شمال، لواسان و جاهای دیدنی ایران بروید و بخواهید قیمت ملکی را بگیرید، آنگاه با مواردی از این دست زیاد مواجه می شوید:«این ویلا برای علی دایی است». «آن زمین برای علی کریمی است»«هدیه تهرانی یا مهران مدیری» در این شهرک ملک دارند.

البته خیلی از این سلبریتی ها ملک های معروفی دارند که البته رسانه‌ای هم شده است. مثلا ویلای علی پروین در رامسر یا علی دایی در چلک نوشهر چیزی است که همه درباره اش شنیده اند. یا ملک عابدزاده در عباس آباد یا ویلای علی کریمی در لواسان و داشته های نکونام در شمال کشور.

اما اگر روزگاری برای کسب و کار ، فروشنده های محلی از طالقان تا شمال و ارتفاعات تهران با اسم خاندان هاشمی بازی می کردند، حالا اسم این ستاره ها کمک شان می کند برای افزایش قیمت املاک شان.

آنها رویای همسایگی با سلبریتی ها را به بالاترین قیمت می فروشند و این شایعات کار دست ستاره ها می دهد.

شایعه‌ای که دایی را خشمگین کرد!

پرونده‌ای این روزها داغ شده درباره کوه خواری و عکس ویلایی منتشر شده است در ارتفاعات اوشان تهران.

ویلایی که حالا مشخص شده مالک آن ، مالک یکی از کارخانه های نام آشنا است که مشخص نیست چطور آنجا اجازه بریدن کوه را پیدا کرده است!

این خبر را خبرنگاری پیگیری کرده و به دایی گفته شایعه شده است آن ملک به نامش بوده اما این ستاره سرشناس فوتبال بحث جالبی را باز کرده. او گفته یک خانه و یک ویلا دارد که بارها عکسش در نشریات منتشر شده است و تاکید کرده که مردم فریب این خبرها و این وعده‌های دلال ها که همسایه ستاره های شان می کنند را نخورند.

او اعتقاد دارد این اتهامات فقط دو دلیل می تواند داشته باشد یا به قصد تخریب است و یا برای کسب درآمد که در هر دو حالتش او به مردم می گوید هوشیار باشند.

این نکته ای است که باید بی شک مردم در زمان خرید به اسم همسایگی ستاره ها در ذهن داشته باشند!


شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 18آبان 1397 ، کدخبر: 823319،www.khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین