پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۰۰۳
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۳
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با تلاش‌های هنرمند صنایع دستی استان سمنان، لعاب ماکروکریستال (درشت بلور) در این استان ساخته شد.

شعار سال: حسین خواجه بیدختی با اعلام این خبر افزود: با راهنمایی‌های استاد فتح الله زیارتی هنرمند صنایع‌دستی استان سمنان، دو تن از دانشجویان رشته صنایع دستی دانشکده هنر دانشگاه سمنان موفق به تولید و ساخت لعاب درشت بلور شدند. این استاد هنرمند پیش از این نیز برای اولین بار در کشور موفق به تولید و ساخت لعاب دلربا شده بود.

بیدختی افزود: لعاب دلربا جزء لعاب‌های کریستالی دارای ترکیبات آهن است که دارای ذرات ریز کریستالی به رنگ قرمز و طلائی است و در شرایط ویژه از نظر حرارت کوره به دست می آید.

هنرمند صنایع دستی استان سمنان در رابطه با تولید و ارائه لعاب ماکرو کریستال نیز گفت: "مطالعه ساختار و تکنولوژی ساخت لعاب کریستالی" عنوان پایان‌نامه "فاطمه نصیری" و "زینب زین الدینی" بود که به عنوان استاد راهنمای عملی این دانشجویان فعالیت داشتم. لعاب‌های ماکرو کریستال یا درشت بلور از جمله لعاب‌های خاص هستند و در بین سرامیست‌ها و هنردوستان جذابیت زیادی دارند.

وی با بیان اینکه دستیابی به شیوه تولید این نوع لعاب، محل چالش مهمی در بین سرامیست‌های دنیا است، گفت: در سال‌های اخیر در دنیا توجه زیادی به این لعاب شده است و در کشورهای مختلف هنرمندان به تولید این لعاب روی آورده و نتایج قابل توجهی کسب کرده اند.

این هنرمند با سابقه و متخصص استان سمنان در زمینه هنر سرامیک، افزود: در ایران نیز در سال‌های اخیر به این لعاب توجه شده و تلاش‌هایی برای دستیابی به آن صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد انگشت شماری از هنرمندان در کشور موفق به تولید این لعاب شده اند، گفت: تا کنون در دانشگاه هنر تهران، کاشان و دانشگاه سوره تلاش‌های موفقی برای دستیابی به لعاب درشت بلور انجام شده است. با تلاش‌های انجام شده، خوشبختانه استان سمنان نیز به شیوه تولید این نوع لعاب دست یافت.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 5 شهریور 96، کدمطلب: 96060502609:www. isna. ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین