پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۷۷۰۳
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۳
ایران و افغانستان یک تفاهمنامه همکاری در زمینه های انتقال تجربه ها و همکاری مشترک در بخش های مختلف امضا کردند.

شعار سال: علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران و «نسرین اوریاخیل» وزیر کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولان جمهوری اسلامی افغانستان، این تفاهمنامه را امضا کردند.

دو طرف تاکید کردند این تفاهمنامه، سند راه همکاری های جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی افغانستان در زمینه های روابط کار، ساماندهی نیروی کار، رفاه اجتماعی و تعاون است و آمادگی خود را برای اجرای مفاد آن در آینده نزدیک اعلام کردند.

در این تفاهمنامه بر انتقال تجربه ها و همکاری های مشترک در بخش های توسعه کارآفرینی و کسب و کارهای خُرد و کوچک، توسعه اشتغال های مرزی، روابط کار، ایمنی و بهداشت کار، بازرسی کار و حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری تاکید شده است.

همکاری در امر کاهش حوادث ناشی از کار، بیمه اختیاری و حمایت از بیکاران، توسعه تعاونی ها و فعالیت های بخش تعاونی و اتحادیه ها و شرکت های تعاونی و اتاق های تعاون از دیگر موضوع های این توافقنامه به شمار می رود.

گسترش مبادلات تجاری بین بخش تعاونی دو کشور، آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای، تامین اجتماعی، حمایت های اجتماعی و توانبخشی معلولان نیز در این تفاهمنامه دیده شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار تصریح کرد: افغانستان مستقل و آباد، می تواند فصل مشترک همکاری های منطقه ای و عامل پیوند کشورهای منطقه باشد.

وزیر کار، اموراجتماعی، شهدا و معلولان افغانستان نیز در این دیدار توسعه همکاری و انتقال تجربیات جمهوی اسلامی ایران در زمینه آموزش های فنی و مهارتی، توانمندسازی معلولان، توسعه کارآفرینی و اشتغالزایی، تامین اجتماعی و حمایت از زنان سرپرست خانوار را خواستار شد.

عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت جمهوری اسلامی افغانستان، بعدازظهر دوشنبه در صدر هیاتی برای انجام سفری سه روزه به تهران آمد.

وی دومین مقام بلندپایه افغان است که امسال به ایران سفر می کند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری افغانستان، نیز سی ام فروردین امسال به ایران آمده بود.

عبدالله قرار است افزون بر دیدار با مقام های بلندپایه جمهوری اسلامی ایران، از ظرفیت های ترانزیتی بندر چابهار دیدن کند.

معاون اول رئیس جمهوری دوشنبه در دیدار با عبدالله، حجم مبادلات تجاری میان دو کشور را دو میلیارد و 500 میلیون دلار در سال اعلام کرد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار 16 دی 1394، کد مطلب:81909998 (5092381): www. irna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین