پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۳۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از فوت پنج نفر به دلیل ابتلا به ویروس آنفلوآنزا H1N1 در استان خبر داد و گفت: تمام موارد فوتی جزو گروه های پرخطر بوده اند.

شعارسال: فرزام بیدارپور همچنین از بستری 584 نفر در بیمارستان های استان به دلیل دیسترس تنفسی شدید خبر داد و افزود: از این تعداد، 55 نفر به H1N1 آندمیک مبتلا هستند.

او از آماده باش تمام بخش های درمانی و مراکز بهداشتی استان در مقابله با این نوع آنفلوآنزا خبر داد و گفت: تا امروز تعداد هفت هزار دز تزریق واکسن و نیز 408 مورد درمان با اوسلتامی ویر انجام شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه بر رعایت نکات بهداشت فردی برای پیشگیری از این بیماری مانند شست و شوی دست ها با آب و صابون تاکید کرد و گفت: رعایت آداب تنفسی نیز اهمیت فوق العاده زیادی در پیشگیری از بیماری دارد و پوشاندن دهان و بینی با دستمال در هنگام عطسه و سرفه، قرار دادن دستمال در کیسه پلاستیکی و سپس دفع آن در سطل زباله اهمیت زیادی در پیشگیری از بیماری دارد.

بیدارپور با بیان اینکه مصرف آنتی بیوتیک در بسیاری از موارد ابتلا به این بیماری ضرورتی ندارد و بعضی از مبتلایان لازم است با تشخیص پزشک تحت درمان های دارویی ویژه قرار گیرند، تصریح کرد: افراد مبتلا یا مشکوک به بیماری از دست دادن و روبوسی خودداری نموده و از هرگونه خود درمانی پرهیز و جهت مداوا به پزشک مراجعه نمایند.

وی اظهار کرد: رعایت فاصله حداقل یک متری با بیمار مبتلا بسیار ضروری بوده و فرد مبتلا باید به اندازه کافی استراحت نماید، بنابراین از حضور در مدرسه یا محل کار و اماکن عمومی تا زمانی که پزشک اجازه نداده است باید اکیداً خودداری شود.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 17 دی 1394، کدمطلب: 81911062 (5093852)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین