پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۵۶۹۳
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
زاهدان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: از ۹ آذرماه جاری تاکنون ۱۱ نفر فوتی مشکوک به بیماری آنفلوآنزا در سیستان و بلوچستان وجود داشته که مرگ چهار نفر آنها بر اثر این بیماری تایید شده است.

شعارسال: دکتر محمود رضا میری دوشنبه شب در نشست با خبرنگاران اظهار داشت:در این مدت ۴۵۶ نفر دارای علائم این بیماری به مراکز درمانی مراجعه کردند که از این تعداد ۲۰۶ نفر بستری شدند.

وی اضافه کرد: ۱۷۶ نفر از مجموع بیماران بستری شده مورد آزمایش قرار گرفتند که نتیجه آزمایش ۲۲ نفر آنان مثبت بوده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: حال که این بیماری شیوع پیدا کرده است مردم نباید آرامش خود را از دست دهند، بهترین کار در این شرایط حفظ آرامش و رعایت اصول پیشگیری است.

*از مصرف خود سرانه داروها خودداری کنید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: به دنبال شیوع این بیماری با کوچک ترین علایم سرماخوردگی ساده می بینیم که مردم به داروخانه ها رفته و تقاضای دریافت داروهای آنتی بیوتیک دار دارند، این اشتباه است و مردم نباید خودسرانه این داروها را مصرف کنند.

وی افزود: بدانیم در شیوع این بیماری پیشگیری امری مهم بوده پس بهتر است با احساس کوچکترین حالت بیماری به دکتر و مراکز درمانی مراجعه کرده تا بیش از این بیماری شایع نشود.

دکتر میری تاکید کرد:تب بالای ۳۸ درجه، سرفه و حالت تهوع و تنگی نفس از علائم شایع این بیماری است که اگر کسی همزمان با هم این موارد را داشته باشد باید به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کند.

وی با بیان اینکه استفاده از ماسک فقط برای فرد بیمار و افرادی که با بیمار تماس دارند لازم است، تاکید کرد: ‌استفاده از دستمال کاغذی چند لایه، شستن دست‌ها با آب و صابون از شیوع بیماری جلوگیری می‌کند.

*پیشگیری مهم ترین راه درمان است

وی در زمینه پیشگیری از این بیماری افزود: باید در این شرایط به بهترین شکل اطلاع رسانی صورت گیرد و مردم به صورت علمی با نوع بیماری و شرایط پیشگیری آشنا شوند.

دکتر میری تاکید کرد: نقش حمایتی رسانه ها در این شرایط بر هیچ کس پوشیده نیست و باید در این شرایط که جو روانی خاصی بر فضای جامعه حاکم شده، رسانه یار و یاور دانشگاه باشند.

وی یادآور شد: مقاومت بدن در شرایط مقابله با این بیماری امری مهم است و چهار دسته گروه سنی زیر دو سال، گروه سنی بالای ۶۰ سال، زنان حامله و بیماران سرطانی در برابر این بیماری آسیب پذیرتر هستند که باید اصول پیشگیری را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان افزود: با توجه به اینکه این بیماری از طریق عطسه و سرفه مانند بیماری های تنفسی قابل انتشار است پیشنهاد می شود افراد در مواقع بروز این نشانه ها از دستمال چندلایه استفاده کنند و دست ها را مرتب با صابون شست و شو دهند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار خبر 16 آذر 1394، کدمطلب: 2994061، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین