پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۷۹۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
یک نماینده مجلس می گوید: اصلاح طلبان بیش از آنکه به اصلاح طلبان فکر کنند باید به اصلاح طلبی بیاندیشند.یعنی تمام سعی بر این باشد که اوضاع کشور را به سمت اصلاح پیش ببرند. این اصلاح می تواند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... باشد.

شعار سال : احمد مازنی نماینده تهران و عضو فراکسیون امید در خصوص راهکارهای پیشنهادی برای حفظ انسجام و وحدت اصلاح طلبان در مقاطع مختلف، گفت:برای حفظ وحدت و سازماندهی تشکیلاتی ، رهبری جریان اصلاحات باید همه افراد جبهه را ببیند و اینطور نباشد که بعضی اشخاص که شأن حقیقی دارند در شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان حضور داشته باشند و حضورشان نیز پر رنگ باشد و بعضی افراد که در قامت یک حزب رسمی کار می کنند احیانا کمتر دیده می شوند. نگاه واحد باید نسبت به همه وجود داشته باشد.
وی تاکید کرد: مسئله دیگر اینکه اصلاح طلبان بیش از آنکه به اصلاح طلبان فکر کنند باید به اصلاح طلبی باندیشند.یعنی تمام سعی اصلاح طلبان بر این باشد که اوضاع کشور را به سمت اصلاح پیش ببرند. این اصلاح می تواند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و... باشد.
این نماینده مجلس افزود: اصلاح طلبان باید با این دید وارد فضای قدرت و فضای فعالیت های سیاسی کشور شوند نه اینکه اصرار داشته باشند که خود در قدرت باشند و به هر قیمتی به قدرت برسند. کاری که ما در انتخابات ریاست جمهوری با آقای روحانی انجام دادیم نشان دهنده همین موضوع است. ایشان اصولگرا بود و ما دیدیم که شعارهای اصلاح طلبانه می دهند و تاکنون برای دو دوره رییس جمهوری شده است. دولتی هم که معرفی کردند مشی اصولگرایانه و اعتدالی دارد اما دولت را حمایت کردیم و همچنان هم حمایت خواهیم کرد.
مازنی با بیان اینکه اینطور نباشد که اصلاح طلبان برای به قدرت رسیدن خودشان تلاش کنند، تصریح کرد: بدنه اصلاح طلبان در سطح کشور را باید همه ببینند. در حال حاضر جوانانی داریم که در ستادهای انتخاباتی فعال بودند و زحمت کشیدند اما با پایان انتخابات کسی احوالی از آنها نپرسید و به فراموشی سپرده شدند. برخی از اینها شغل مناسب ندارند و برخی از اینها در دستگاه ها مشغول به خدمت هستند زمینه ارتقا برای آنها فراهم نیست. اصلاح طلبان باید بخصوص در حال حاضر و در آغاز کار دولت دوازدهم این جوانان را ببینند و به آنها توجه کنند.
وی خاطرنشان کرد: ما باید از این روش لویی جرگه ای و گعده ای و ریش سفیدی خارج شویم و یک سازمان حزبی و یا جبهه ای رسمی و دارای مرام نامه و اساسنامه مصوب و با مجوز رسمی از وزارت کشور تشکیل دهیم و در جریان اصولگرایی نیز پیشنهاد من این است که این اتفاق بیفتد.
این عضو فراکسین امید ادامه داد: باید بجای احزاب کوچک دو یا سه حزب بزرگ تشکیل دهیم و اگر کسی قرار است رییس شورای اصلاحات باشد از طریق کنگره حزبی بالا بیاید و انتخاب شود و اگر کسی قرار است دبیر کل شود از همین سازوکار بالا بیاید. باید سازکارهای دموکراتیک را قانونی و نهادینه کنیم و در چارچوب قانون و اصول دموکراسی حرکت کنیم. اگر این موارد مراعات شود جریان اصلاحات می تواند تداوم داشته باشد.
مازنی درباره ویژگی های ساختار پیشنهادی اش برای انسجام بیشتر اصلاح طلبان ، گفت: اولا دارای اساسنامه و مرام نامه مشخصی باشد ثانیا همه بدنه های اصلاح طلبی را -از جمله احزاب، اشخاص و کسانیکه چهره های شاخص اصلاح طلبان هستند- در درون خود ببیند. همچنین باید مجوز رسمی داشته باشد و از مقبولیت لازم در بدنه اصلاحات نیز برخوردار باشد. در این شرایط می تواند موفق باشد.
وی در خصوص اینکه چه اقداماتی باعث می شود بعد از انتخابات کسانیکه با لیست اصلاح طلبان وارد میدان شده اند، برخلاف تصمیم جریانی عمل می کنند، اظهارداشت: یک ایراد ساختاری وجود دارد که به نبود حزب و تشکیلات بر می گردد اگر احزاب باشند، از ابتدا افراد را معرفی می کنند و در برابر معرفی این افراد هم مسئول هستند. در زمانیکه این احزاب نباشند افراد با لیست می آیند و وقتی پیروز شدند از لیست خارج می شوند.
این عضو کمیسیون فرهنگی یادآور شد: نکته دیگر جنبه اخلاقی و اعتقادی است و خیلی ها نمی دانند که وفای به عهد و پیمان یک امر اخلاقی، حقوقی و دینی است و اگر من با کسی قرار داد بستم این قرار داد در هر سطحی که باشد، جنبه شرعی دارد اما متاسفانه این موضوع در جامعه ما جانیفتاده است که این قرار داد و تعهدات جنبه شرعی دارد و حجت شرعی پیدا می کند. اینکه ما به قرارمان توجه نداریم را بنده یک سقوط اخلاقی می دانم.این موضع باید در نظام آموزشی تربیتی ما اصلاح شود.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پورتال خبری اعتماد آنلاین، تاریخ انتشار: 10 شهریور 1396، کدخبر: 141493 ، www.etemaadonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین