پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۷۸۲۸۴
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۲
در حالی که سرپرست اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور،‌ علت توقف نوسازی ناوگان تاکسیرانی را بدهی گمرک به خودروسازان اعلام کرده اما گمرک این امر را تکذیب می کند.

شعار سال: گمرک در پاسخ به این موضوع اعلام کرده که تعهد این سازمان در خصوص نوسازی ناوگان عمومی،‌ معطوف به ماده یک و دو قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت است.

بر اساس ماده یک قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت دولت مکلف است در جهت توسعه حمل و نقل درون شهری و برون شهری کشور و مدیریت بر مصرف سوخت نسبت به بهینه سازی عرضه خدمات حمل و نقل بهینه سازی تقاضای حمل و نقل، بهینه سازی مصرف انرژی، بهینه سازی تولید خودرو و خروج بنزین و گازوئیل از سبد حمایتی، حداکثر از ابتداء سال 1391 هجری شمسی اقدام کند.

با توجه به این قانون، ماده 2 تاکید می‌کند که دولت برای اجرای احکام ماده (1) می‌تواند با اعطاء کمک‌های بلاعوض یارانه‌ای به بخش‌های غیردولتی مرتبط با اهداف این قانون و همچنین تخفیف در حقـوق ورودی و سود بازرگانی واردات ناوگان حمل و نقل همگانی، خودروهای کم مصرف، خودروهای گازسوز، نفت گاز، برقی و دو نیرویی (هیبریدی) و قطعات و تجهیزات مربوطه اقدام کند.

بر همین اساس گمرک موظف شده است تا در بحث واردات قطعات خودرو، ‌تخفیفاتی را بر اساس میزان نوسازی هر یک از خودرو سازان به آنها اختصاص دهد.

گمرک ایران درخصوص آخرین وضعیت نوسازی ناوگان خودروهای فرسوده عمومی با ارائه تخفیف قطعات و ماشین‌آلات خودروسازان اعلام کرده که در قانون بودجه سال‌جاری مبلغ 2 هزار میلیارد ریال طی ردیف درآمدی 110408 بابت تخفیف حقوق ورودی برای جایگزینی ناوگان خودروهای فرسوده عمومی مندرج در ماده 2 قانون مدیریت حمل‌ونقل سوخت به صورت جمعی خرجی پیش‌بینی شده که براساس حکم سازمان برنامه و بودجه مبلغ 1800 میلیارد ریال از محل ردیف 147-53000 ابلاغ اعتبار گردیده است.

آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در 5 ماه ابتدایی امسال تا کنون بالغ بر 430 میلیارد ریال از تخفیف در نظر گرفته شده توسط خودروسازان استفاده شده است بنابراین در فرآیند اعلام شده، خودروسازان همچنان می‌توانند تا پایان سال در زمان واردات قطعات از این تخفیات استفاده کنند و هیچ گونه محدودیتی در این خصوص از سوی گمرک وجود ندارد.

بر اساس این آمار خودرو سازان در صورت واردات قطعات،‌ می توانند تا پایان سال از تخفیف 130 میلیارد تومانی این بخش بهره گیرند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشگاه آزاد اسلامی ، تاریخ انتشار 12 شهریور 96، کدمطلب:271093، www.ana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین