پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۳۰۱
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۳۶
وقتی تاریخ دفاع مقدس را ورق می‌زنیم به موارد عدیده‌ای برمی‌خوریم که در آن قوای نظامی، سپاه و ارتش با همکاری با هم موفق به اجرای عملیات بزرگ شده‌اند. یک نمونه از آنها مربوط به فتح خرمشهر در سوم خرداد 1361 است.

شعار سال: در عملیات بیت‌المقدس که مشترکا توسط سپاه و ارتش از قرارگاه مرکزی کربلا انجام می‌شد که شهید صیاد شیرازی فرمانده نیروی زمینی ارتش و سردار محسن رضایی فرمانده سپاه پاسداران بودند.

سند زیر که امضای مشترک شهید صیاد شیرازی و سردار محسن رضایی در آن دیده می‌شود مربوط به تاریخ 3 خرداد 1361 است.











محسن رضایی درمورد همکاری ارتش و سپاه در عملیات بیت‌المقدس گفت: «در این عملیات هر یک از برادران ارتش و سپاه ابتدا به صورت جداگانه طرحی را ارائه و هرکدام به نوبه خود از طرح مورد نظرشان دفاع کردند. پس از آن بنده با برادرمان صیاد شیرازی دو نفری نشستیم و یک تصمیم متحد و واحدی را اتخاذ کردیم و هیچگونه اختلافی هم در این خصوص بین ما وجود نداشت.»
شهید صیاد شیرازی نیز به این همکاری را «مقدس» خواند و در جریان اقامه نماز رزمندگان در یکی از قرارگاه‌های تاکتیکی جنوب، طی سخنانی اعلام کرد «این ترکیب مقدس یعنی ترکیب ارتش و سپاه که تلاش می‌کند کفر جهانی را درهم بشکند، باید حفظ شود و اگر حفظ شود، رهایی قدس را در پیش دارد.»

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی شفاف ، تاریخ انتشار 12 شهریور 96، کدمطلب:۴۴۰۱۵۹، www.shafaf.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین