پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۵۰۲
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس گفت: اسناد دفاع مقدس پس از جمع آوری و انجام مراحل پردازش و سازماندهی، در سامانه‌ای به‌نام «سامانه جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس» ثبت شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

شعار سال: سردار سرتیپ دوم پاسدار «غلامرضا علاماتی» رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس اظهار داشت: در مقطع پایانی قرن بیستم، رژیم بعث عراق جنگی را علیه جمهوری اسلامی ایران آغاز کرد که این جنگ حدود هشت سال برابر با 2887 روز به طول انجامید.

وی با بیان اینکه شروع کننده جنگ رژیم بعث عراق بود، افزود: در 31 شهریورماه سال 1359، ارتش عراق به صورت سراسری از زمین، هوا و دریا تهاجم خود به ایران را آغاز کرد و چیزی نزدیک به 15 هزار کیلومتر از سرزمین‌های کشورمان را اشغال کرد.

سردار علاماتی خاطرنشان کرد: پس از آغاز این تجاوز همه جانبه، ملت مقاوم ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره) به پا خاستند و با دفاعی جانانه در طول هشت سال، توانستند با شکست عراق این جنگ را به پایان برسانند.

وی با بیان اینکه هشت سال دفاع مقدس یکی از مقاطع درخشان انقلاب اسلامی ایران است، افزود: ما در جنگ توانسیتم ابهت ابرقدرت‌ها را بشکنیم و به خودکفایی، خودباوری و ایثار برسیم. بنابراین ما نیاز داریم که بتوانیم آن رشادت‌هایی که در آن زمان آفریده شد و ما مقابل استکبار جهانی ایستادگی کردیم را به صحنه بکشیم.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «دوران دفاع مقدس، دوران درخشان تاریخ ما است»، خاطرنشان کرد: ما باید آثاری که از آن موقع باقی مانده را ثبت و ضبط و پردازش کنیم و برای بهره برداری در اختیار علاقه‌مندان، پژوهشگران و افرادی که می‌خواهند فرهنگ دفاع مقدس را ترویج کنند قرار دهیم تا از این اطلاعات استفاده کنند.

وی افزود: امروز شاهد آن هستیم که جوانان ما به تأسی از ایثارگری‌ها و گذشت‌هایی که در دوران دفاع مقدس شکل گرفت، همان روش را پیش گرفتند و در مقابل استکبار جهانی قد علم کردند، امروز نیز این مبارزات، به خارج از مرزهای کشور مانند عراق، سوریه، لبنان و کشورهای دیگر کشیده شده است.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با بیان اینکه ثبت این ارزش‌ها و نگه‌داری از آن‌ها، یکی از ضرورت‌های بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری «فرهنگ دفاع مقدس گنج است» و ما باید این گنج را استخراج و پردازش کنیم و آن را در اخیتار جامعه قرار دهیم تا بتوانیم سبک زندگی ایرانی-اسلامی را توسعه دهیم.

وی با بیان اینکه سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس با اهتمامی که ستاد کل نیروهای مسلح داشته است، اسناد دفاع مقدس را با همکاری سازمان‌های دارنده این اسناد در نیروهای مسلح و همچنین سازمان‌های کشوری جمع‌آوری می‌کند، افزود: با جمع‌آوری و بررسی صحت و سقم این اسناد، آن‌ها را از دو آسیب «نابودی» و «تحریف» که مقام معظم رهبری نیز بر ضرورت مقابله با آن تأکید کردند، حفظ می‌کنیم.

سردار علاماتی ادامه داد: امروز ممکن است عده‌ای این حادثه (هشت سال دفاع مقدس) را به گونه‌ای دیگر تعریف کنند، اما اسناد آن دوران می‌تواند این تحریف‌ها را خنثی کند.

رئیس سازمان اسناد و مدارک دفاع مقدس اظهار داشت: در همین راستا، همایشی را با حضور مدیران و کارشناسان اسناد دفاع مقدس در سراسر کشور برگزار کردیم تا این افراد را با شیوه‌های سازماندهی، نگه‌داری، ذخیره‌سازی، بهره‌برداری و توصیف آن‌ها آماده کنیم تا با همتی که به خرج خواهند داد، بتوانیم شاهد یک جهش در استخراج این گنجی که مقام معظم رهبری بر آن تأکید کرده‌اند، باشیم.

وی افزود: با برگزاری همایش «مدیران و کارشناسان اسناد و مدارک دفاع مقدس» به دنبال این بودیم که روند جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس را یک‌نواخت کنیم که سیاست‌ها و راهبردها در این زمینه، با همگرایی که به وجود می‌آید یکسان شود.

سردار علاماتی با اشاره به مرحله بعد جمع‌آوری اسناد دفاع مقدس خاطرنشان کرد: این اسناد وقتی جمع‌آوری شد، کارهای پردازش و سازماندهی بر روی آن انجام می‌شود و در سامانه‌ای جامع با نام «سامانه جامع اسناد و مدارک دفاع مقدس» ثبت شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دفاع مقدس ، تاریخ انتشار 24 شهریور 96، کدمطلب:۲۵۷۱۶۴، www.defapress.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین