پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۵۹۱
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۹
رئیس‌جمهور روسیه در اظهاراتی گفت کره شمالی تا زمانی که احساس امنیت نکند، برنامه هسته‌ای خود را رها نخواهد کرد.

شعارسال: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، امروز سه‌شنبه در کنفرانسی خبری در حاشیه اجلاس بریکس در چین اعلام کرد روسیه حق کاهش بیشتر شمار کارکنان دیپلماتیک آمریکا را در مسکو برای خود محفوظ می‌داند.

او اقدامات امریکا را در خصوص اماکن دیپلماتیک و کنسولگری‌های روسیه در این کشور اقدامی خارج از نزاکت توصیف کرد.

رئیس جمهور روسیه همچنین اقدام آمریکا در قبال نمایندگی‌ها و دفاتر دیپلماتیک را بی‌سابقه اعلام و طبقه حاکم بر آمریکا را به بی‌فرهنگی سیاسی متهم کرد.

پوتین در ادامه اظهاراتش اعلام کرد: کره شمالی تا زمانی که احساس امنیت نکند، برنامه هسته‌ای خود را ر‌ها نمی‌کند.

او گفت: درباره بحران کره شمالی به مشورت با کشور‌های دیگر ادامه می‌دهیم. بحران کره شمالی فقط از طریق مسالمت‌آمیز و گفتگو قابل حل است.

رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرد کره شمالی موشک میان برد در اختیار ندارد و افزایش تنش‌ها، امنیت جهان را با خطر روبرو می‌کند. تشدید تنش‌های نظامی درباره کره شمالی ممکن است به فاجعه‌ای جهانی منجر شود.

ولادیمیر پوتین افزود: این هیچ معنایی ندارد که از یک طرف روسیه به نقض تحریم‌های کره شمالی متهم شود و از سوی دیگر از روسیه خواسته شود تا از اعمال تحریم‌های بیشتر ضد کره شمالی حمایت کند.

او در ادامه تاکید کرد: تاریخ مصرف اعمال تحریم‌ها به عنوان راهی برای اعمال فشار و تاثیرگذاری بر کره شمالی گذشته است و تشدید تحریم‌ها ضد پیونگ‌یانگ تنها موجب افزایش رنج و آلام انسانی خواهد شد. تشدید تحریم‌ها موجب تغییر رفتار کادر رهبری کره شمالی نخواهد شد.

رئیس جمهور روسیه در بخشی دیگر از اظهاراتش اعلام کرد به زودی به مصر سفر خواهد کرد.

پوتین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال شرکت دوباره او در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ روسیه اعلام کرد بر اساس قانون، همه کسانی که قصد دارند در انتخابات شرکت کنند باید در مهلت تعیین شده تصمیم خود را اعلام کنند.

او گفت: باز پس‌گیری دیرالزور شکست جدیدی را برای داعش رقم می‌زند.

رئیس‌ جمهور روسیه همچنین در اظهاراتش از جامعه جهانی خواست از اقتصاد سوریه حمایت کند.

پوتین در ادامه اظهارات خود در این نشست خبری گفت: طی بیانیه‌ای مشترک با رئیس جمهور مصر، حل سریع مشکل روهینگیایی‌های میانمار را خواستار شدیم.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان ، تاریخ انتشار: 14 شهریور 1396 ، کدخبر: 6231508 ، www.yjc.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین