پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۸۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
وزير خارجه سعودي به سخنان وزير خارجه ايران درباره رابطه با عربستان واکنش نشان داد. به نقل از روسيااليوم، عادل الجبير وزير خارجه سعودي به سخنان محمد جواد ظريف وزير خارجه کشورمان درباره رابطه با عربستان واکنش نشان داد.
شعارسال: الجبير در اظهاراتي مدعي شد که اظهارات وزير خارجه ايران درباره نزديکي به عربستان، تمسخر آميز است.
وي افزود: تبادل هيئت‌ها با ايران در خصوص حج، مقدمه عادي‌سازي روابط با اين کشور نيست، و ربطي به سياست ندارد.
وزير خارجه عربستان مدعي شد که ما هيچگونه جديتي از سوي ايران براي گفتگو نمي‌بينيم.
الجبير در ادامه ادعاهاي بي اساس خود افزود: ايران از طريق حزب‌الله و حملات تروريستي، ثبات منطقه را بر هم مي‌زند و تهران اگر به دنبال بهبود روابط خود با عربستان است بايد تروريسم و دخالت‌هاي خود در کشورهاي عربي را متوقف کند.
وزير خارجه سعودي همچنين گفت که اگر اختلاف با قطر براي دو سال ديگر هم طول بکشد، ايرادي ندارد.
ظريف روز چهارشنبه در مصاحبه با خبر آنلاين، ديدار با عادل جبير کاملاً عادي و در عرف ديپلماتيک بود و هيچ سناريوي پشت پرده‌اي نداشت.
وي افزود: من احساس مي‌کنم، سعودي‌ها هرچه زودتر به اين نتيجه برسند که نه فقط آنها، کل ما در خليج فارس، چاره‌اي جز همکاري نداريم.
ظريف تاکيد کرد که من هنوز چشم انداز واضح و مشخصي براي تغيير در روابط با عربستان نديده‌ام؛ اما اگر چنين تحولي در تفکر سعودي پيدا شود، حتماً تحول مثبتي است و با واکنش مثبت ايران مواجه خواهد شد.
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آریا، تاریخ انتشار 15 شهریور96، کدخبر: 20170906094423062، www.arianews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین