پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۹۳۴۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
یک کارشناس مسائل سیاسی رویکرد خویشتنداری وزارت خارجه را در قبال تندروی های عربستان مورد انتقال قرار داد.

شعارسال: محمد صادق کوشکی در ارزیابی خود از رویکرد خویشتنداری دستگاه دیپلماسی کشور در قبال سیاست های عربستان گفت: به نظر نمی رسد که عربستان سیاست خارجه مستقلی داشته باشد. سیاست خارجه این کشور طراحی هایی است که توسط رژیم صهیونیستی و آمریکا انجام می گیرد و مکمل سیاست خارجه آمریکا و صهیونیست هاست. به همین خاطر برای حاکمان عربستان نمی توان نقش مجزا و مستقلی در نظر گرفت.

وی در ادامه گفت: طبیعتا بی ثباتی منطقه و ایجاد تنش در منطقه جز, اهداف دائمی رژیم صهیونیستی و آمریکا بوده که حالا این بار سعودی ها این نقش را ایفا می کنند. زمانی صدام این نقش را به عهده داشت و هم اکنون ایفای این نقش به عهده سعودی هاست.

کوشکی در خصوص تداوم اقدامات تحریک آمیز عربستان علیه ایران گفت: ما در طول 37 سال گذشته شاهد چنین رفتارهایی از سوی سعودی ها نبودیم و یکی از دلایلش این است که وزارت خارجه با خویشتنداری، رفتار متناسب با اقدامات سعودی ها را نشان نداده است و همین مساله باعث شده سعودی ها گستاخ تر بشوند.

گفتنی است؛ جنگندههای سعودی چهارشنبه هفته گذشته بار دیگر حومه سفارت ایران در صنعا را هدف قرار دادند.برخی منابع خبری گزارش دادند که اصابت موشکها به اطراف سفارت ایران به بخشی از دیوار سفارت آسیب وارد کرده است.عربستان سعودی کمتر از یک ماه گذشته سفارت ایران در یمن را هدف موشک قرار داده بود که ظاهرا بر اثر برخورد ترکش های موشک های سعودی، خساراتی به ساختمان سفارت وارد آمد و نیروهای حفاظت سفارت جمهوری اسلامی در صنعا نیز زخمی شدند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری موج، تاریخ انتشار خبر 11 بهمن 1394، کدمطلب: 17455، www.mojnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین