پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۲۲۱۹
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
پایگاه ای بی سی نیوز گزارش داد که وزیر امور خارجه ایران از دبیر کل سازمان ملل خواست که نهایت تلاش خود را برای مهیا ساختن زمینه پرواز یک فروند هواپیمای ایرانی حامل کمک های انسان‌دوستانه برای قربانیان حمله مرگبار اخیر در صنعا یمن به کار بگیرد.

شعار سال:

پایگاه «ای بی سی نیوز» گزارش داد که وزیر امور خارجه ایران از «بان کی‌ مون» دبیر کل سازمان ملل  خواست که نهایت تلاش خود را برای  مهیا ساختن زمینه پرواز یک فروند هواپیمای ایرانی حامل کمک های دوستانه برای قربانیان حمله مرگبار اخیر در صنعا پایتخت یمن و انتقال مصدومان به کار بگیرد.

براساس این گزارش وزیر امورخارجه ایران در نامه خود به بانکی مون بیان کرد که از حملات وحشتناک و غم‌انگیز روز شنبه جنگنده‌های ائتلاف به سرکردگی عربستان و مورد حمایت آمریکا به مردم یمن بسیار متعجب و ناراحت شده که براساس گزارش سازمان ملل موجب کشته‌ شدن 140نفر و زخمی شدن بیش از 525 نفر از شهروندان یمنی شد.

به نوشته ای بی سی نیوز ظریف می افزاید که  این حملات فاجعه بار و وحشتناک یکی از هزاران نمونه حملاتی است که طی 18 ماه گذشته موجب کشته شدن یا مصدومیت و معلولیت دائم هزاران غیر نظامی در یمن شده است.

وی همچنین تاکید کرد عربستان سعودی و همه کسانی که از ائتلاف متجاوز سعودی حمایت می کنند  مسئول جنایات جنگی صورت گرفته در یمن طی یک سال و نیم گذشته هستند و باید در قبال آن پاسخگو باشند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری میزان، تاریخ انتشار 19 مهر 1395، کد مطلب:  230863   : www mizanonline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین