پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۱۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۹
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: در سه ماهه اول سال جاری 80 اثر نمایشی تولیدی داشته ایم. به عبارت دیگر هر روز هفت نمایش در حال اجرا داریم.

شعار سال: حبیب‌رضا ارزانی شامگاه پنجشنبه در اختتامیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان اصفهان، اظهار کرد: در واقعه غدیر نیز نمایشی برای ارائه حقیقت اتفاق افتاد و نمایشنامه‌ ای را که خداوند مقرر کرده بود رسول خدا (ص) در مکانی که خدا مشخص کرده بود اجرا کرد. این اتفاق چنین است که پیامبر(ص) قرار است پیام خداوند را به جان مخاطب ابلاغ کند، این نمایش از نمایش‌های واجب است چرا که خداوند می‌فرماید اگر این کار را به سرانجام نرسانی مانند آن است که اصلاً کاری انجام نداده‌ باشی.

وی افزود: مکانی که در آن غدیر رخ می دهد شاید خصوصیت خاصی نداشته باشد، اما اتفاقی که می‌افتد، رویداد مهمی است. خطبه غدیر در حدود یک ساعت است و پیامبر این اتفاق را در قالب نمایش بیان می‌دارد.

مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: اگر امروز اداره ارشاد استان اصفهان به عنوان اداره برتر در میان استان های دیگر انتخاب شده است، به دلیل فعالیت‌های هنرمندان این شهر است. همه ایران برای ما عزیز است اما باید توجه داشت که در حوزه نمایش، استان اصفهان از دیرباز جایگاه ویژه‌ای داشته است و انتظار داریم فضاها و حمایت‌های حوزه تئاتر در اصفهان بیشتر باشد.

ارزانی گفت: با شروع برنامه جشنواره در تیرماه، 27 اثر از نه شهرستان به دبیرخانه ارسال شد که مجموعاً 10 اثر از پنج شهرستان به مرحله نهایی راه پیدا کردند.

وی با اشاره به رشد و ایجاد فضای خوب در سال های اخیر در محیط تئاتر اصفهان ادامه داد: تا امروز 30 گروه نمایش ثبتی در استان اصفهان داریم و از این تعداد 10 گروه در حال ثبت است این در حالی است که در سال‌های قبل استقبال از تاتر به این شکل نبوده است. در سه ماهه اول سال جاری 80 اثر نمایشی تولیدی داشته ایم به عبارتی یعنی روزی یک اثر. در حال حاصر به طور تقریبی در روز هفت نمایش در حال اجرا داریم.

مدیر کل اداره ارشاد استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان چهار تماشاخانه در حال کار داریم و چهار تماشاخانه دیگر در حال آماده‌سازی است. اگر کسانی سالن نمایشی را آماده کنند، اداره اراشاد تجهیز آن را انجام خواهد داد.

وی افزود: از شورای شهر انتظار داریم میزان اعتبار مشخصی را بیان کنند تا سال آینده بتوانیم مشکل کمبود پلاتوها و اعتبار حداقلی را در اصفهان حل کنیم.

حبیب رضا ارزانی با بیان اینکه طرحی نیز برای حل مشکل کمبود پلاتو تمرین ارائه شده است گفت: طرحی را آماده کرده ایم تا از ظرفیت سالن های مدارس و در زمانی که مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، برای تمرین تئاتر و تجهیز پلاتوها از این سالن ها استفاده کرد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار 17 شهریور 96، کدمطلب: 966-2494-5 ، www. isna.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین