پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۸۷۹۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۷:۲۶
سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر یکم تا دوازدهم بهمن 1396 و در هفت بخش تخصصی برگزار می شود.

شعار سال: فراخوان سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با احترام به دستاوردهای ارزشمند دوره های پیشین جشنواره، و با تمرکز بر اصلاح بخشی از فرایندها، با هم اندیشی دست اندرکاران تئاتر کشور، در جهت ارتقای کیفی جشنواره تدوین و منتشر و در آن روند پیش روی جشنواره با توجه به چند نکته معرفی شده است.

حذف تدریجی بازبینی آثار به صورت فیلم- تئاتر، با رجوع به اجراهای زنده، اصلاح فرآیند انتخاب آثار، با تکیه بر خرد جمعی و مراجعه به آرای طیف وسیعی از کارشناسان و مدیران تئاتر، اعتباربخشی به جوایز جشنواره با فرآیند استانداردسازی موضوع داوری و کاستن تعداد جوایز، مانند دیگر جشنواره های جهانی تئاتر، توجه به ظرفیت های نوین اجرایی با حمایت از گونه های مختلف تئاتر، تلاش برای هویت یابی و کارایی اجتماعی جشنواره تئاتر فجر در ترسیم روند جشنواره سی و ششم معرفی شده است.

جشنواره تئاتر فجر که توسط اداره کل هنرهاي نمايشي وزارت فرهنگ وارشاداسلامي، انجمن هنرهاي نمايشي ايران و مؤسسه بين المللي تئاتر(ITI) برگزار می شود شامل بخش های مرور تئاتر ايران ، تئاتر ملل، میهمان ، بخش خارج از صحنه (Offstage) ، بخش بخش به علاوه فجر، بخش مسابقه تئاتر ایران و بخش مسابقه تئاتر بین الملل می شود

بخش مرور تئاتر ايران شامل آثاری خواهد بود که ” تولیدات اجرا شده در تالارهای نمایشی کشور” ، "برگزيدگان جشنواره های تئاتر استانی ” و "آثار دانشجویی ” را در بر می گیرد. توضیحات شرایط و زمانبندی هر بخش به تفکیک در فراخوان آمده است.

بخش خارج از صحنه (Offstage) شامل هر گونه اجرا در خارج از صحنه و بیرون از فضاهای تئاتری متعارف، با رویکرد تغییر در قراردادهای اجرایی، مکان اجرا و شکل ارتباط با مخاطب است که بر اساس مکان اجرا، در دسته های اجرا در مکان های نامتعارف (در خیابان، اماکن تاریخی، ورزشگاه ها، محیط های طبیعی، کارخانه ها و اماکن متروک و)، اجراهای کاربردی (درحوزه های مسولیت اجتماعی؛ شامل اجرا با مهاجرین، سالمندان، معلولین، زندانیان، کودکان بیش فعال، اوتیسم، کودکان کار، روشندلان، نابینایان و.در خارج از صحنه و یا مکان های مرتبط) و پرفورمنس آرت (Performance Art) قرار می گیرد.

مطابق فراخوان پایان مهلت ثبت در خواست حضور در بخش مرور تئاتر ایران 14/5/1396 اعلام شده است و هنرمندان می توانند با مطالعه دقیق فراخوان و گاهشمار هر بخش برای حضور در جشنواره سی و ششم فجر اقدام کنند.

نشانی دبیرخانه تهران، خیابان حافظ، خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کربن، شماره 18، طبقه اول، کدپستی: 34913-11337 و تلفن: 66747976-021 ، 66748045-021 فکس: 66747969-021 بوده و اخبار و رویداد های جشنواره سی و ششم از طریق سایت جشنواره به آدرس WWW.FITF.THEATER.IR به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید.

سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر با دبیری فرهاد مهندس پور برگزار می شود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری تحلیلی سینمافا، تاریخ انتشار 19 تیر 96، کدمطلب: -:www.cinemafa.com


اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نعمتی
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
0
0
برگزاری این جشنواره باعث بیشتر مطرح شدن هنر و ادب ملی شده و در واقع راهی برای به عرصه گذاشتن هنر ، هنرمندان است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین