پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۲۹۸
تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۷
رسانه دولتی عربستان اعلام کرد که مقامات ریاض تمامی ارتباطات و گفتگوهای خود با مقامات دوحه را بطور موقت متوقف می نمایند.

شعارسال: به نقل از راشاتودی، رسانه دولتی عربستان اعلام کرد که در پی گزارش تحریف شده یک رسانه قطری از محتوای نخستین گفتگوی تلفنی میان سران دو کشور پیرامون بحران کنونی، ریاض تمامی ارتباطات و گفتگوهای خود با مقامات دوحه را بطور موقت متوقف می نماید.

اعلام این تصمیم ناگهانی از سوی مقامات ریاض در حالی صورت گرفت که رئیس جمهوری آمریکا پیش از این خواستار اتحاد کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس علیه ایران شده بود.

گفتنی است که روز جمعه، امیر قطر در تماس تلفنی با وزیر دفاع عربستان سعودی- محمد بن سلمان- پیرامون فهرست مطالبات چهار کشور عرب- از جمله عربستان- از دوحه بحث و گفتگو کرد.

کشورهای بحرین، مصر، امارات متحده عربی و عربستان مصرانه از مقامات قطر می خواهند که برای پایان دادن به محاصره اقتصادی و مسافرتی این کشور با اولتیماتوم داده شده موافقت نماید.

گفتنی است که برخی گزارشات اولیه از ابراز تمایل «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» برای ورود به دور مذاکرات با این چهار کشور عرب خبر می داد.

اما طولی نکشید که خبرگزاری دولتی عربستان از تصمیم مقامات ریاض برای توقف موقت گفتگوها و ارتباطات با مقامات دوحه خبر داد و خبرگزاری قطر را به «تحریف واقعیات» مربوط به مکالمه تلفنی روز جمعه میان سران دو کشور متهم ساخت.

خبرگزاری الجزیره به نقل از خبرگزاری رسمی قطر (QNA) گزارش داد که ولیعهد عربستان «انتصاب دو نماینده برای حل مناقشه کنونی» را پیشنهاد داده است و سران هر دو کشور همچنین «بر لزوم حل این بحران در جهت تضمین وحدت و ثبات» شورای همکاری خلیج فارس تأکید کرده اند.

این خبرگزاری در ادامه افزود که این تماس تلفنی از سوی «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هماهنگ شده بود.

هنوز مشخص نیست که کدام بخش از گزارش مذکور مورد اعتراض مقامات ریاض قرار گرفته است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 18 شهریور 96، کد خبر:4081972 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین