پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۷۹۶۲۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۱:۱۸
تورج صابری‌وند ـ طراح ایرانی ـ در اعتراض به رفتار برخی سفارت‌های اروپایی در صدور ویزا، جایزه‌ خود را به رایزن فرهنگی ایتالیا در ایران پس داد.

شعار سال: در ادامه اعتراض‌ها به نحوه‌ برخورد بعضی از سفارتخانه‌های مقیم ایران در صدور ویزا، «تورج صابری‌وند» که چندی پیش برای دریافت جایزه A Design به ایتالیا دعوت شده بود، پس از عدم موفقیت در گرفتن وقتِ سفارت و با توجه به وجود مشکلاتی در صدور ویزا، از سفر به این کشور منصرف شد و در انتقاد به این جریان، نامه‌ای را خطاب به رایزن فرهنگی ایتالیا در تهران نوشت.

صابری‌وند که لوگو دیزاینر و عضو انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران و همچنین برنده‌ جایزه نقره‌ای Graphis آمریکا، جایزه برنز A'Design ایتالیا، برنز International Design Award آمریکا و جایزه سرو نقره‌ای ۹۴ ایران است، در متن نامه‌ای که در اختیار خبرگزاری قرار داده، نوشته است؛

«آپریل امسال از سوی A Design Award برای دریافت جایزه‌ای به ایتالیا دعوت شدم، اما زمانی که برای دریافت «وقت سفارت» به کنسولگری ایتالیا در تهران رفتم، فرآیند نامحترمانه‌ای در جریان بود، تا جایی که از سفر به کشور شما منصرف شدم.

A Design Award جایزه‌ را با پست برای من فرستاده و من این جایزه را برای شما می‌فرستم تا نشانه‌ی‌ اعتراض ما در سفارت ایتالیا باشد. »

A Design یکی از بزرگترین رقابت‌های طراحی جهان است که در کشور ایتالیا برگزار می‌شود و به بهترین طراحی‌ها و مفاهیم طراحی جوایزی را اهدا می‌کند.

صابری‌وند پیش‌تر نیز در روزنامه‌ی شرق نوشته بود: «اگرچه در تابلوی سفارت نوشته شده "برای گرفتن وقت به وب سایت مراجعه کنید"، اما مراجعه‌های مکرر به وب‌سایت سفارت راه به جایی نمی‌برد و همه پرس‌وجوها می‌گفت تنها راه عملی، مراجعه به دلال‌هایی است که این روزها رابط میان ایرانیان و سفارت ایتالیا شده‌اند. آن‌ها در برابر پول‌هایی که می‌گیرند، وقت‌های سفارت ایتالیا در تهران را می‌فروشند. اگرچه برچسب‌های دیوار سفارت می‌گوید که این روش‌ها «غیرقانونی» است، اما مدیریت سفارت به گونه‌ای است که منجر به شکل‌گیری چنین پدیده‌های نامحترمانه و غیرقانونی می‌شود. وضعیتی که هم به دور از اصول دیپلماتیک است و هم با اصول انسان دوستانه‌ای که اتحادیه اروپا برای آن تلاش می‌کند، در تناقض است. »

جمشید مرادیان، هنرمند مجسمه‌ساز دیگری که برای فعالیت هنری قصد سفر به اروپا را داشت، نیز چندی پیش نسبت به نحوه برخورد سفارت فرانسه در صدور ویزا و همچنان بازار سیاهی که در حاشیه‌ی آن راه افتاده است، معترض شده بود.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تابناک، تاریخ انتشار 20 شهریور 96، کدمطلب: ۷۲۸۹۱۷ ، www. tabnak .ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
ایشان کار بسیار پسندیده و درستی انجام داد و باید برای همین عمل ایشان از وی قدردانی به عمل بیاد
ا.ح75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین