پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۰۰۲
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که اطلاعاتی که ما در رابطه با قران داریم حقیقت این کتاب را برای ما معلوم نمی کند، گفت: هر چه بیشتر با قرآن آشنا بشویم بیشتر به عظمت آن پی خواهیم برد.

شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد، استاد اخلاق حوزه علمیه قمٰ در آیین آغاز سال تحصیلی مجمع جهانی صادقین(ع) با بیان این که دانش امروز بشر لحظه ای است، اظهار داشت: برخی از سؤال ها آسان ولی پاسخ دادن به آن مشکل است.

وی با بیان این که در گذشته تمام دستاوردهای بشر در طول یک سال را در مجله دانشور گردآوری می کردند، افزود: امروز در هر لحظهٰ گره کوری از مجهولات انسان باز می شود ولی در عین حال بسیاری سؤال ها مانند این که انتهای جهان کجاست و سؤال های دیگ ردر زمینه نجوم و انسان شناسی و خصوصیات مختلفی ه در مخلوقات وجود دارد بدون جواب مانده است.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با طرح این سؤال که حقیقت قرآن چیست، ابراز داشت: قطعا ما می دانیم که این نوشته ای که در اختیار ما است و از 114 سوره تشکیل شده است آثار فراوانی دارد و می تواند بر روی دیگر مخلوقات تأثیرگذار باشد.

وی خاطرنشان کرد: اطلاعاتی که ما در رابطه با قران داریم حقیقت این کتاب را برای ما معلوم نمی کند، بلکه تنها می دانیم که قرآن کتابی است که هیچ امر باطلی در آن نیامده است و ظاهر و باطنی دارد و این که مثل آن در هیچ کجای عالم نیست و هیچ کتابی را نمی توانیم پیدا کنیم که هیچ کس نتواند آن را نقد کند.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: قرآن کتابی است که تمام دانشمندان دنیا که روز به روز بر دانش شان افزوده می شود را دعوت به تحدی کرده و این کتاب کتابی است که امروز در عرصه علم و فناوری حرف برای گفتن دارد و کتابی است که با فطرت انسان هماهنگ است و اگر انسان بدون پیش فرض این کتاب را بخواند بدون تردید در او تأثیر می گذارد و اشک می ریزد.

وی تصریح کرد: صاحب مجمع البیان در ذیل آیات آخر سوره زمر جریانی را از پیامبر(ص) نقل کرده است که ایشان از کوچه ای عبور می کردند که صدای تلاوت آیات آخر سوره زمر را شنیدند و همان جا از شدت گریه بی هوش شدند.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان این که بزرگانی همچون معصومان(ع) وقتی قران را تلاوت می کردند اشک می ریختند، گفت: این کلام از سنخ کلام بشر نیست و اگر انسان تا حدودی آن را بشناسد نسبت به آن شوق و علاقه پیدا می کند و در زمینه های علوم قرانی بیشتر موفق خواهد شد و حاضر است وقت بگذارد.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) اظهار داشت: قران کتابی است که هرچه نشر داده می شود طراوت آن بیشتر می شودٰ زیرا قرآن برای یک زمان و یک قوم نیست بلکه برای تمام زمان ها و در نزد همه اقوام تازه است.

استاد اخلاق حوزه علمیه افزود: یک خصوصیت قرآن این است که اگر زمینه قبول آن مساعد باشد مایه شفا و رحمت برای مؤمنان است و تلاوت، استماع و تدبر در قران مطلوب است و انسان را به سمت عمل صالح هدایت می کند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری رسا، تاریخ انتشار: 22شهریور1396 : کدخبر: 524478: www.rasanews.ir


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین