پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۸۵۴۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
مفسر قرآن کریم گفت: قرآن کریم دستورات بین‌المللی برای برخورد عاقلانه و عادلانه با مردم دنیا دارد و همین مسئله سبب فراگیری جاودانگی آن است.

شعارسال: آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی امروز سوم آبان ماه در درس تفسیر خود با اشاره به میزان‌الاعمال بودن ائمه معصومین(ع) گفت: اعمال همه انسان‌ها را با اعمال ائمه(ع) و پیامبر(ص) می‌سنجند و کسانی که میزان آنان سنگین است اهل نجات هستند.

وی افزود: عدل و میزان جزء نبوت عامه است و هر پیامبری که آمده این حرف جهانی را زده است ولو اینکه دامنه نبوت او محدود بوده است زیرا تنها پیامبر ما دینش همگانی و همیشگی است؛ لذا دستور بر کم‌فروشی نکردن و رعایت ادب و عدل مشترک میان همه انبیاء و دستور بین‌المللی است.

آیت‌الله جوادی آملی بیان کرد: قرآن کریم فرموده است که مردم از هر قشر و گروه و با هر آئین و مذهب و از هر منطقه و قومی که باشند، باید با آنان بر اساس ادب و عدل و عقل برخورد شود .

وی تاکید کرد: گاهی ما با کافر حربی مواجه هستیم که به تعهدات خود پایبند نیست و در حال جنگ با ما هست، بنابراین تکلیف روشن است و باید با او مقابله کنیم ولی گاهی در صلح هستیم لذا مادامی که او دست به نقض عهد نبرده ما حق نداریم اینکار را انجام دهیم.

این مفسر قرآن عنوان کرد: همین دستورات بین‌المللی قرآن اسلام است که آن را همیشگی، جاویدان و فراگیر کرده است.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از خبرگزاری ایکنا ، تاریخ انتشار: 3 آبان 1396 ، کدخبر: 3656823 ، www.iqna.ir

اخبار مرتبط
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Bulgaria
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
اگه به قرآن و حرف های امامامون عمل می کردیم و انقدر شعاری راجبشون صحبت نمی کردیم که انقدر مشکلات تو جامعه مون نداشتیم.ثقلین پیامبرمون رو میراثشو از یاد نبریم
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین