پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۰۷۹۲
تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با تاکید بر اینکه تحریم‌های اخیر آمریکا نقض مجدد و صریح برجام است، خواستار تصمیم‌گیری جدی و شفاف از سوی هیات نظارت بر اجرای برجام شد.

شعارسال:رئیس کمیته هسته‌ای مجلس با تاکید بر اینکه تحریم‌های اخیر آمریکا نقض مجدد و صریح برجام است، خواستار تصمیم‌گیری جدی و شفاف از سوی هیات نظارت بر اجرای برجام شد.

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفتگو با خبرنگار مهر، در واکنش به تحریم ۷ شخص و شرکت ایرانی از سوی وزارت خزانه داری آمریکا و نیز مصوبه اخیر کنگره آمریکا برای ممنوعیت فروش هواپیما به ایران اظهار داشت: قطعا تحریم های وزارت خزانه داری تحریم جدید محسوب می شود و جزء موارد نقض برجام است و مصوبه کنگره آمریکا درباره ممنوعیت فروش هواپیما نیز مخالف نص صریح برجام و ناقض این سند است.

وی افزود: یکی از مواردی که به طور صریح و مصداقی در برجام آمده، برداشتن تحریم فروش هواپیما و قطعات و خدمات پس از فروش است.

رئیس کمیته هسته ای مجلس تاکید کرد: از نظر ما برجام مجددا نقض شده و هیات عالی نظارت بر اجرای برجام نیز باید نسبت به این مساله اعلام نظر و تصمیم گیری کند و این مسئله را که چه اقدامی باید صورت بگیرد، تعیین تکلیف کند.

ذوالنور خاطرنشان کرد: البته مجلس شورای اسلامی هم به وظیفه خودش عمل می کند و در اولین جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی این موضوع را بررسی و اتخاذ تصمیم خواهد کرد.

وی درباره انتقادهای کارشناسان نسبت به نحوه عملکرد و واکنش هیات نظارت بر برجام در موارد گذشته نقض توافق هسته ای، اظهار داشت: در برجام هزینه ای از کیسه ملت پرداخت شده و الان مردم باید بتوانند از منافع برجام استفاده کنند؛ تحریم های جدید هم منافع مردم را ضایع می کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: بر این اساس، وظیفه هیات نظارت بر اجرای برجام این است که به طور دقیق، جدی، شفاف، سریع و قاطع تصمیم بگیرد که حق مردم بیش از این ضایع نشود؛ چرا که این مطالبه افکار عمومی است و چهار سال وقت اصلی دولت به موضوع برجام گذشته و حتی مسائل منطقه نیز رها شد و در موضوع اقتصاد نیز همه منتظر برجام ماندند.

ذوالنور افزود: حالا که این هزینه سنگین شده است و آورده های هسته ای را داده ایم، لذا نباید در برابر تحریم های جدید که به معنای از بین بردن راه استفاده از منافع برجام است کوتاهی شود

شعارسال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار26شهریور96،کدخبر: 4089049، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین