پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۱۱۱۱۳۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۸
رئیس «کمیته هسته‌ای» مجلس گفت: پیوستن به «کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا» هیچ تعهد منفی برای ما ایجاد نمی‌کند و حتی وقتی این موضوع در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مورد بررسی قرار گرفت، نظر‌ها مثبت بود.
شعارسال: به نقل از میزان، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور نماینده مردم قم با اشاره به لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مشترک ایمنی مدیریت سوخت مصرف شده و ایمنی مدیریت پسماند پرتوزا» گفت: وقتی ما اورانیوم را مصرف می‌کنیم بخشی از آن به‌ویژه نوترون‌های آن مصرف نمی‌شود و پسماندش پرتوزایی و نشت رادیواکتیو دارد، بنابراین این مسئله می‌تواند برای جامعه مضر باشد.

وی افزود: شناخت اینگونه مسائل و نوع نگهداری آن نیاز به دانش‌های خاص و البته نیاز به همکاری برخی کشور‌ها دارد. ما شاهد این هستیم که برخی کشور‌ها پسماند‌های هسته‌ای را می‌برند و در جا‌هایی خاصی از دنیا دفع و نگهداری می‌کنند که این مسئله خود بودجه لازم به خود را می‌طلبد و بودجه آن هم کم نیست.

رئیس «کمیته هسته‌ای» کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به برخی از سفر‌ها بین ایران و اتحادیه اروپا در مباحث مربوط به پسماند‌های هسته‌ای بیان داشت: به عنوان مثال در سفری که پارسال به بلژیک به میزبانی اتحادیه اروپا انجام شد و بنده در آن سفر حضور داشتم آنجا مباحث کلی در این خصوص انجام گرفت بنابراین پیوستن به این کنوانسیون هیچ تعهد منفی برای ما ایجاد نمی‌کند و حتی وقتی این موضوع در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس مورد بررسی قرار گرفت، نظر‌ها مثبت بود.

حجت السلام ذوالنور با اشاره به بررسی سازمان انرژی اتمی در زمینه پیوستن ایران به کنوانسیون مدیریت پسماند‌های هسته‌ای افزود: این مسئله هیچ وابستگی برای ما ایجاد نمی‌کند و ما در این مقطع نظر منفی نداریم.

وی با بیان اینکه میزان و معیار ما برای موافقت با کنوانسیون‌ها منافع ملی است گفت: انجایی که استقلال و منافع مان آسیب نبینند با همه وجود حمایت می‌کنیم. پذیرش کنوانسیون مدیریت پسماند‌های هسته‌ای منافاتی با منافع ملی ما ندارد و ما حتی می‌توانیم از این موضوع بهره‌مندی هم داشته باشیم.

 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته از شبکه اطلاع رسانی راه دانا ، تاریخ انتشار: 28 بهمن 1396 ، کدخبر:1314114 ،www.dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
چرا باید هرموقع که به یک پیمان خارجی میخوایم ملحق شیم باید دید امنیتی داشته باشیم ، چرا این دید هارو به عهدنامه حیط زیستی پاریس نداشتیم؟
ا.ح75
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۱/۲۹
0
0
در زمینه زباله های هسته ای ایران نسبت به سایر کشور ها یکم عقب تر قرار داره پس باید در این کنوانسیون های بین المللی شرکت کنیم تا این عقب موندگی جبران بشه
ا.ف75
ناشناس
United States
۲۰:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
0
0
هر چیزی رو که نمی تونیم به عنوان تهدید بهش نگاه کنیم مثلا ترامپ به تعهد نامه محیط زیست به چشم تهدید نگاهش کرد و کلی محبوبیتشو از دست داد
ن.ف83
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین