پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۲۷۰
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان تاکید کرد: باید به مزیت‌های صادراتی استان زنجان بیش از پیش توجه کنیم.

شعار سال: ناصر فغفوری ظهر دوشنبه در جلسه هیئت تجاری فنلاند در زنجان که به میزبانی اتاق بازرگانی استان زنجان برگزار شد، با بیان اینکه محصولات نساجی یکی از مهم‌ترین کالاهای صادره از ایران به کشور فنلاند است، افزود: با توجه به این مهم و اینکه زنجان از مزیت نسبی در تولید محصولات صنایع نساجی برخوردار است، به همین خاطر این محصول باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

ناصر فغفوری با یادآوری اینکه در این ارتباط تجاری، شاهد صادر شدن کالاهایی در حوزه برق و الکترونیک از فنلاند به ایران نیز هستیم، ادامه داد: با نیم‌نگاهی به اقدامات صورت گرفته در حوزه اقتصادی، می‌بینیم که بعد از برجام، استان‌ زنجان در زمینه برقرار ارتباط تجاری با کشورهایی چون ترکیه، بلژیک، چین و چند کشور دیگر به توفیقات روزافزونی دست یافته است.

وی با اشاره به اینکه اهتمام به مزیت‌های صادراتی استان از جمله صنایع نساجی باید در اولویت برنامه‌ اقتصادی استان در این زمینه باشد، ادامه داد: خوشبختانه امروز می‌بینیم که در برخی از واحدهای نساجی استان زنجان از تکنولوژی ۲۰۱۶ استفاده شده است و این بدان معنی است که صنعت نساجی استان زنجان می‌تواند مزیتی بسیار ارزشمند در برقرار ارتباط با فنلاند باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه استان زنجان به دنبال ایجاد مراکز خرده‌فروشی و عرضه محصولات غذایی و سایر محصولات با کیفیت ایرانی در فنلاند است، افزود: علاوه بر این به دنبال همکاری‌های تنگاتنگ در زمینه توریسم و ماهیان سردآبی و شیلات با کشور فنلاند هستیم.

غلامرضا جمیلی با یادآوری اینکه همچنین به دنبال همکاری با فنلاند در زمینه واردات تکنولوژی و دانش ترمو وود و فرآوری چوب به استان زنجان هستیم، ادامه داد: این به آن خاطر است که سلیقه ساخت ‌و ساز ایرانیان به سمت استفاده از چوب تمایل پیدا کرده و ایران به بازارهای چوب ارزان‌تر روسیه نسبت به فنلاند دسترسی دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: همکاری در زمینه‌های دانشگاهی و تبادل دانشجو در مدارس کسب‌ و کار نیز می‌تواند از دیگر زمینه‌های همکاری زنجان با فنلاند باشد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ 27 شهریور 96، کد مطلب: 4090786: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین