پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۱۵۴
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۶
شماری از مقامات پالایشگاهی و نفتی هند اعلام کردند با لغو تحریم ها و بازگشت روابط تجاری ایران به حالت عادی زمینه مناسبی برای افزایش واردات نفت خام از ایران فراهم می شود.

شعارسال: به گفته این افراد با لغو محدودیت های خرید نفت ایران و عادی شدن روند انتقال پول ، دو کشور می توانند فصل جدیدی از همکاری ها را آغاز کنند.

تعدادی از مدیران پالایشگاههای نفتی هند نیز افزایش سریع خرید نفت از ایران را منوط به پیشنهاد قیمت های مناسب تر از سوی ایران دانستند.

«ال کی گوپتا» رییس شرکت نفت اسار هند نیز روز جمعه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد روابط ایران و هند بسیار قدیمی و نزدیک است و پس از لغو تحریم ها نیز هند روابط خود را با ایران گسترش می دهد.

«اچ کومار » رییس پالایشگاه منگلور نیز گفت که خرید نفت از کشورهای نزدیک مانند ایران عقلانی است اما افزایش واردات نفت فشار بیشتری به قیمت ها وارد می کند.

پایگاه اطلاع رسانی «ان دی تی وی» هند نیز در گزارشی نوشت:ایران با 22 نفتکش بسیار بزرگ که ظرفیت 13 نفتکش آن کامل است می تواند نفت مورد نیاز هند را تامین کند.

درادامه این مطلب به نقل از یک مقام کشورمان که نامش ذکر نشده آمده است هند به عنوان یکی از مقاصد اصلی نفت خام ایران است و تقاضا نفت خام هند دراین کشور با سرعت بیشتری از دیگر کشورهای آسیایی در حال رشد است .

دربخش دیگری ازاین مطلب اضافه شده است صادرات نفت خام ایران به کشورهایی مانند چین ،کره جنوبی و ژاپن از افزایش قابل توجهی نخواهد داشت زیرا تقاضا دراین کشورها کاهش یافته است و همچنین این کشورها به دنبال منابع غیر خاورمیانه برای تامین نفت خود هستند.

این پایگاه خبری درادامه به نقل از مقامات نفتی هند اعلام کرده است که هم اکنون ایران 260 هزار بشکه نفت در روز به هند صادر می کند.

پیش از تحریم ها، ایران دومین تامین کننده نفت خام هند محسوب می شد.

قیمت نفت خام دربازارهای جهانی اکنون به حدود 30 دلار در هر بشکه کاهش یافته است .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار خبر 25 دی 1394، کدمطلب: 81921457 (5108336)، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین