پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۹۸۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۱
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: با نواختن زنگ بازگشایی مدارس بیش از ۲۱۲ هزار دانش‌آموز استان بوشهر راهی نه هزار ۴۹۶ کلاس درس شدند.

شعار سال: ناصر کرمی صبح شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید با تبریک سال تحصیلی جدید و با گرامیداشت آغاز ماه محرم اظهار داشت: شعار سال تحصیلی جدید با تاسی از ماه محرم تحت عنوان «در سایه حسینی، در مهر علم و امید، با اقتصاد و دانش، با اشتغال و تولید» تعیین شده است.

وی با قدردانی از مشارکت خیران و اولیاء دانش‌آموزان در تحقق برنامه‌های تدوین شده تصریح کرد: مردم می‌توانند تاثیر خوبی در ارتقاء کیفیت آموزشی داشته باشند، که در این راستا توسعه مدارس غیر انتفاعی و کمک بخش خصوصی می‌تواند تاثیر خوبی بر نظام آموزشی استان داشته باشد و کیفیت آموزشی را دگرگون کند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر یکی از نیازهای اساسی این نهاد آموزشی و تربیتی را نیروی انسانی دانست و بیان کرد: از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تقاضا می‌شود در تامین نیروی انسانی مورد نیاز مدارس، برای ارتقاء کیفیت آموزشی آموزش و پرورش استان را حمایت کنند.

وی با تاکید بر نقش مهم دانش‌آموزان و معلمان در ارتقاء نظام آموزشی افزود: در دولت تدبیر و امید فعالیت‌های خوبی در راستای ارتقای نظام آموزشی شده است اما این پیشرفت بدون پشتکار دانش آموزان و معلمان محقق نمی‌شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر،دانش آموزان را موتور محرک توسعه پایدار در جامعه دانست و تاکید کرد: دانش‌آموزان در عرصه پیشرفت و توسعه جامعه با همراهی فرهنگیان نقش مهم و تاثیرگذاری دارد که در این زمینه اقدامات مهمی تدوین و اجرایی شده است.

کرمی به وضعیت مدارس استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: امسال همزمان 212 هزار دانش‌آموز استان بوشهر در دو هزار 224 مدرسه برای تحصیل ثبت نام کرده‌اند که صبح امروز با نواخته شدن زنگ مدارس راهی کلاس‌های درس شدند.

وی با اشاره به اینکه دو هزار و 224 مدرسه استان بوشهر برای میزبانی از دانش‌آموزان به امکانات و تجهیزات مجهز شده است خاطر نشان کرد: 14 هزار 147 فرهنگی و معلم امروز با حضور در نه هزار و 496 کلاس درس، فعالیت‌های آموزشی خود را آغاز کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح تقویت بنیه دانش‌آموزان در استان بوشهر افزود: در دو سال گذشته این طرح با تدبیر استاندار بوشهر در مقاطع تحصیلی متوسطه به ویژه دانش‌آموزان کنکوری اجرا شد که تحولات خوبی در پذیرش دانش‌آموزان استان بوشهر در مراکز آموزش عالی ایجاد کرد و رتبه استان در این عرصه ارتقاء داد.

کرمی از اجرای طرح تقویت بنیه علمی در مقطع ابتدایی استان بوشهر خبرداد و خاطر نشان کرد: امسال علاوه بر مقاطع تحصیلی متوسطه، دانش‌آموزان مقطع ابتدایی تحت پوشش طرح تقویت بنیه علمی قرار می‌گیرند.

وی افزود: با اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان، مسیر توسعه در آموزش و پرورش بهتر و سریع‌تر شد که از مشارکت دهیاری‌ها و شوراهای روستاها و شهرها در اجرای این طرح سپاسگذاری می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد:اجرای طرح تقویت بنیه علمی سبب رشد خوبی در دو بخش کنکور سراسری و میانگین معدل دانش‌آموزان در استان بوشهر شده است.

مشاور وزیر آموزش و پرورش نیز با تبریک سال تحصیلی جدید با اشاره به جایگاه این وزارتخانه اظهار داشت: آموزش و پرورش یک نهاد فراسازمانی است و تمام ارگان‌ها باید با این نهاد همکاری داشته باشند.

عادل عبدی با تاکید بر مشارکت مسئولان و مردم در حل مشکلات آموزش و پرورش و مدارس افزود: مسئولان و مردم به همین گونه که در آیین آغاز سال تحصیلی جدید همراهی کنند در طول سال نیز آموزش و پرورش را همراهی کنند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش گفت: تلاش می‌شود با مدیریت جدید در راستای اجرای سند تحول بنیادین گام‌های موثری برداشته شود.

وی با تاکید بر حل مشکلات کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان بوشهر بیان کرد: امیدواریم با تلاش‌های انجام شده این مشکل در استان بوشهر برطرف شود.

در این مراسم زنگ بازگشایی مدارس در مدرسه شهید سهام حسابی بوشهر نواخته شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار 1 مهر 96، کد مطلب: 1527208 ، www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین