پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۱۹۹۲
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۹
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: استعداد های دانش آموزان در فضای خشک آموزشی رشد نمی کند و باید فضای پر شور و نشاطی را در مدارس ایجاد کنیم.
شعار سال: علیرضا کاظمی صبح شنبه در آیین آغاز سال تحصیلی که در دبیرستان شاهد تقواپیشگان مشهد برگزار شد اظهار کرد: سال تحصیلی جدید را با شعار تعلیم و تربیت تمام ساحتی کیفیت و عدالت آموزشی در سایه برنامه محوری قرار دادیم و مهر حسینی را با آغاز سال تحصیلی گره زدیم تا ندای عدالت خواهی و ظلم ستیزی را در جامعه طنین انداز کنیم.

وی با تاکید به اینکه محرم ماه انسان سازی و خود سازی و ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر است که تقارن این ایام با آغاز هفته دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی را به فال نیک می گیریم افزود: خوشحالیم که نوروز علم و دانایی و فصل شکوفایی علم و دانش را متفاوت از سال های گذشته و آمیخته با مهر حسینی و یاد و نام شهدا آغاز می کنیم. امروز دانش آموزان با حضورشان شور و نشاط و زیبایی را برای شهر به ارمغان آوردند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه امروز همه جامعه شناسان و نظریه پردازان به این نتیجه رسیده اند که مهم ترین نهاد برای رشد کشور ها و رسیدن به اهداف خود تعلیم و تربیت است تصریح کرد: آموزش و پرورش دستگاه سازنده نیروی انسانی برای کشور است ومقیاس سنجش رسیدن به اهداف ایران در افق ۱۴۰۴ به میزان توجهی است که به آموزش و پرورش می شود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم کشور را به اهداف والای خود برسانیم باید آموزش و پرورش را به گفتمان ملی و دغدغه عمومی تبدیل کنیم و ازمشارکت تمام دستگاه در این راه بهره مند شویم.

کاظمی با تاکید اهداف سند تحول بنیادین گفت: اساس سند تحول بنیادین نیازمندی آموزش و پرورش به تحولات جدی است که استاندارد سازی فضا وتجهیزات و تامین منابع نیروی انسانی در زمره مهم ترین آن ها است.

مدیر آموزش پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه استعداد های دانش آموزان در فضای خشک آموزشی رشد نخواهد کرد ابراز کرد: ما امروز به ایجاد فضایی پر شور نشاط در مدارس نیازمندیم و برای رسیدن به این اهداف باید تعلیم و تربیت تمام ساحتی دانش آموزان را محقق کنیم که برای ارتقا این مهم آموزش و پرورش ۱۲۹ شاخص را در قالب ۴۵۹ برنامه تدوین کرده است.

وی ادامه داد: برای پیشرفت باید به چند نکته اساسی نظیر نقش و جایگاه دانش آموزان به عنوان مخاطبان اصلی تعلیم و تربیت، نقش بی نظیر معلمان به عنوان ارکان اساسی تعلیم و تربیت، نقش ویژه خانواده هادر تعلیم و تربیت دانش و آموزان و نقش مسئولین توجه کنیم.

کاظمی با تاکید بر نقش اساسی آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان پهن پیکر ترین آموزش و پرورش کشور تصریح کرد: در سال گذشته با وجود برنامه های ملی و استانی متفاوتی که اجرا شد ما توانستیم ۳۱۸ رتبه برتر کشوری را کسب کنیم و امسال نیز بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار دانش آموز در ۱۱هزار و ۱۵۰ مدرسه را سامان دهی کردیم تا شاهد مهری آرام و بدون دغدعه باشیم.

شایان ذکر است که در این مراسم از کتاب شهید پژوهی "پلاکشان، مدالشان " توسط استاندار خراسان رضوی،مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و معاون وزیر آموزش و پرورش رونمایی شد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 1 مهر 96، کد مطلب: 4095248 ، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین