پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۴۳۴۲
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه سراسر کشور اظهار داشت: با استقرار ساختار 3-3-6 آموزش‌وپرورش با چالش‌هایی مواجه شد بنابراین تا چند سال آینده باید در زمینه حفظ کیفیت تلاش کنیم

شعارسال : معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در گردهمایی معاونان آموزش متوسطه سراسر کشور اظهار داشت: با استقرار ساختار 3-3-6 آموزش‌وپرورش با چالش‌هایی مواجه شد بنابراین تا چند سال آینده باید در زمینه حفظ کیفیت تلاش کنیم.وی افزود: هم‌اکنون چند سال از استقرار پایه ششم در دوره ابتدایی گذشته است اما آیا استان‌ها از چالش‌ها رها شده‌اند یا هنوز درگیر تعلیم معلم و ارتقای کیفیت هستند؟

به گفته زرافشان، مرکز پژوهش‌های مجلس در سال 90 پژوهشی را درباره استقرار ساختار 3-3-6 انجام داد و پیامدهای آن را برای آموزش‌وپرورش بررسی کرد.

در این گزارش آمده است که اگر آموزش‌وپرورش تمام ظرفیت‌های انسانی، مدیریتی و مالی خود را بسیج کند می‌تواند چالش‌های ناشی از استقرار این ساختار را مدیریت و ساماندهی کند.اجرای سند تحول بنیادین شاید وقتی دیگرمعاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش عنوان کرد: در این گزارش آمده است استقرار ساختار 3-3-6 اقدام بزرگی است و در این سال‌ها انتظار پرداختن به کیفیت و اجرای سند تحول بنیادین را نمی‌توان داشت. وی با اشاره به اینکه در شورایعالی آموزش‌وپرورش موضوع شایستگی حرفه‌ای دانشجو- معلمان دانشگاه فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت، بیان کرد: توانمندی فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان باید افزایش یابد.زرافشان ادامه داد: چالش پیش روی آموزش‌وپرورش در سال‌های آینده، حفظ کیفیت است. بنابراین راهبرد اصلی وزارتخانه پرداختن به این موضوع است و در همایش توسعه عدالت آموزشی که با حضور 4 وزیر، اعضای هیات رئیسه مجلس و جمعی از معاونان آموزش‌وپرورش در دانشگاه تهران برگزار خواهد شد، مسائل گوناگون بررسی می‌شود.

زرافشان درباره کیفیت آموزش دانش‌آموزان تصریح کرد: ارتقای کیفیت معلمان، جریان یاددهی و یادگیری را بهبود می‌بخشد و همین موضوع در کیفیت دانش‌آموزان تاثیرگذار است. باید فرصت‌های جدید را در زمینه بروز استعدادهای دانش‌آموزان فراهم کنیم که در این باره پژوهشسراها را راه‌اندازی کرده‌ایم و هم‌اکنون در سطح کشور 494‌پژوهشسرا داریم که تا 2 سال آینده در مجموع 200 پژوهشسرای دیگر افتتاح خواهد شد. معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش افزود: انتظار ما از آموزش‌وپرورش ورود دانش‌آموزان به عرصه‌های خلاقیت و نوآوری است و انتظار پژوهشگری از آنها داریم. زرافشان با اشاره به کارآفرینی دانش‌آموزان بیان کرد: دبیرخانه کارآفرینی ملی است و باید به تمام دوره‌های تحصیلی خدمات دهد. کارآفرینی یکی از دغدغه‌های اصلی کشور است و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه به کارآفرینی توجه دارد و بعد از این آموزش‌وپرورش باید مسؤولیت خود را در این زمینه ایفا کند.لزوم ارتقای یادگیری دانش‌آموزان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه عملکرد تحصیلی و یادگیری دانش‌آموزان باید ارتقا یابد، افزود: هم‌اکنون 85 درصد داوطلبان با استفاده از سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد و پیام‌نور ثبت‌نام می‌کنند و فرصت‌های تحصیلی در سال‌های آینده براساس نمرات امتحانات نهایی است و هر استانی که میانگین نمرات نهایی آن پایین باشد دانش‌آموزانش از پذیرش در دانشگاه‌ها محروم می‌مانند.

زرافشان درباره کیفیت آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای بیان داشت: با استقرار ساختار 3-3-6 با چالش‌های جدیدی در آموزش فنی‌وحرفه‌ای مواجهیم به گونه‌ای که از سال آینده هنرستان‌ها 3 پایه می‌شوند و دانش‌آموزان تحت پوشش به یک‌میلیون و 300 هزار نفر می‌رسند. همچنین در شاخه نظری با حذف پیش‌دانشگاهی جمعیت دانش‌آموزی یک‌میلیون کاهش می‌یابد.وی ادامه داد: در طول 4 سال آینده نیاز به توجه ویژه‌ای برای ظرفیت‌سازی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بویژه ایجاد ظرفیت‌های جدید در بحث فضا، تجهیزات و نیروی انسانی است. البته در استخدام آموزش‌وپرورش توجه ویژه‌ای به جذب نیرو برای هنرستان‌ها شده است.معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به ساعات آموزش، عنوان کرد: جدول برنامه درسی، زمان‌بندی آموزش را تعیین کرده است. براین اساس هر زنگ 50 دقیقه تعریف شده و اگر 3 ساعت آموزش معادل 150 دقیقه است به جای 150 دقیقه زنگ را 90 دقیقه کنیم، آموزش ارائه شده بدون کیفیت است و دانش‌آموزان مطالب را به‌خوبی نمی‌آموزند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی " شفاف " ، تاریخ انتشار چهارشنبه 04 آذر 1394 کد مطلب : 362674 : www.shafaf.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین