پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۶۲۱۸۹
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به بودجه ۷ میلیارد تومانی بخش خدمات رفاهی دانش‌آموزان استثنایی از سال ۹۴ تا نیمه سال گذشته، از افزایش این بودجه به ۱۰ میلیارد تومان در سال جاری خبر داد.

شعار سال: مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور امروز در همایش تقدیر از معلمان برگزیده آموزش و پرورش استثنایی شهر تهران که در مجمتع نابینایان شهید محبی منطقه 5 تهران برگزار شد، با اشاره به نقش مهم معلمان در پرورش دانش‌آموزان، اظهار داشت: مبنای تربیت، فطرت است و از ترکیب جسم و روح، نفس به وجود می‌آید که شامل نفس اماره، لوامه و مطمئنه است و رسالت معلمان این است تا دانش‌آموزان را در این خصوص از رتبه پایین به سمت بالا هدایت کنند.

وی با اشاره به راهکارهای تربیت مؤثر دانش‌آموزان گفت: یکی از شیو‌ه‌های بد ما تذکر کلامی است و باید با رفتار خود روی دانش‌آموزان اثرگذار باشیم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با اشاره به شخصیت شهید مطهری خاطرنشان کرد: مبنای تربیت دینی، تربیت عقلانی است و تأثیر پدر و مادر امروز در تربیت به صفر نزدیک می‌شود چرا که فضای مجازی، دیوارها را از بین برده است.

قدمی با تأکید براینکه باید به دانش‌آموزان و فرزندان خود محبت کنیم، گفت:‌ باید در کلاس درس، معلمان بر مبنای عقلانیت عمل کنند. ضمن اینکه باید روان‌شناسی انسان را شناخت به خصوص روان‌شناسی یادگیری و فردی افراد را و اینکه چگونه مطالب را یاد بگیریم و آموزش دهیم.

وی با اشاره به استعدادهای دانش‌آموزان استثنایی یادآور شد: به جرأت می‌توانم بگویم این دانش‌آموزان می‌توانند دانش‌آموزان عادی را نیز جا بگذارند ضمن اینکه تحقیقات نشان می‌دهد اگر معلم، دانش تدریس و موضوع خود را نداشته باشد این امر باعث اختلالات یادگیری دانش‌آموز می‌شود به ویژه این موضوع در کلاس اول اهمیت بیشتری دارد و باید قوی‌ترین معلمان در این پایه تدریس کنند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با تأکید براینکه قوی‌ترین و باانگیزه‌ترین معلمان در آموزش و پرورش استثنایی هستند، تصریح کرد: این موضوع به این دلیل است که این معلمان‌ راه را طور دیگری انتخاب کرده‌اند.

وی با اشاره خدمات حمایتی از دانش‌آموزان استثنایی عنوان کرد: این خدمات شامل ویلچر، سمعک، کاشت حلزون و مواردی دیگر است و از سال 94 تا نیمه سال 95 بودجه این بخش 7 میلیارد تومان بود و پیش‌بینی می‌کنیم در سال جاری این میزان به 10 میلیارد تومان برسد و شامل دانش‌آموزان تلفیقی نیز می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با بیان اینکه امسال بودجه سرویس ایاب و ذهاب دانش‌آموزان استثنایی به 23 میلیارد تومان رسیده است، گفت: در سال جاری 80 درصد هزینه ایاب و ذهاب را دولت و 20 درصد مابقی را مردم می‌دهند.

قدمی با اشاره به سنوات ارفاقی معلمان استثنایی متذکر شد: برای اجرای سنوات ارفاقی یعنی به ازای هر سال، این معلمان استثنایی 72 روز پاداش می‌گیرند که در این خصوص با سازمان برنامه و بودجه این موضوع را حل کرده‌ایم؛ بار مالی سنوات ارفاقی 660 میلیارد تومان است و مربوط به 24 هزار نفر از همکاران فرهنگی است که سهم همکاران 60 میلیارد تومان است.

وی با تأکید براینکه در این دولت بودجه بخش سایر سازمان آموزش و پرورش استثنایی از 24 میلیارد تومان به 94 میلیارد تومان در سال جاری رسیده است، افزود: اعتقاد داریم این اعتبارات باید 2 تا 3 برابر اعتبار موجود باشد.

در این مراسم از تعدادی از معلمان برگزیده آموزش و پرورش استثنایی شامل سحر کرمی مدیر نمونه استانی، محمد بیدگلی و راضیه بهرامی معلمان نمونه استانی و شکوفه مظفری، محمدرضا واشقانی فراهانی، فاطمه ملک و ماهرخ کامیابی املشی معلمان نمونه منطقه‌ای و تعداد دیگر از معلمان نمونه آموزش و پرورش شهر تهران تجلیل شد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1396، کد مطلب : 13960219000996: www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین