پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۷۶۱۰۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
فضای عصبی و مبهم بین افراد یک جامعه، با عذرخواهی و گفت‌و‌گو درباره سوءتفاهم‌ها شفاف و مثبت می‌شود. پس به‌وجود آمدن فرهنگ عذرخواهی برای جوامع پیچیده امروزی یک نیاز است.

شعار سال: احمد عابدینی معاون دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش پیرامون شرایط معلم شدن ، به طور بی سابقه ای به معلمان حوزه آموزش وپرورش استثنائی ،اهانت نموده بود ، که همین امر موجی از اعتراض معلمان وادارات آموزش وپرورش استثنائی برخی استان ها در فضای مجازی ورسانه ای در پی داشت ،موج اعتراضات از آنجا آغاز گردید که معاون محترم دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش ،درقسمتی از گفتگوی خود با خبرگزاری ایسنا گفته بود:

…قانون عطف به ماسبق نمی‌شود؛ یعنی اگر بنا به هر علتی افرادی وارد آموزش و پرورش شده‌اند که شرایط فیزیکی مطلوب را نداشته باشندما از این افراد در مدارس استثنایی استفاده خواهیم کردو توصیه کرده‌ایم آموزش و پرورش این افراد را از چرخه معلمی به سمت و سوی اداری و یا کارهای اجرایی [معلمی استثنائی]سوق دهند و اخراجی در کار نیست.

بعداز موج اعتراضات به اظهارات نسنجیده ایشان ،انتظار می رفت ،معاونت محترم دبیرکل با ارسال جوابیه ای، به خبرگزاری درج کننده خبر(ایسنا)ودر صورت لزوم توضیح، یا عذر خواهی به موضوع فیصله داده واز معلمان با نجابت ،صبور وزحمت کش این حوزه تخصصی ،که اتفاقا هرکسی لیاقت و تخصص حضور در چنین فضاهای معنوی را ندارد ،دلجوئی نماید ،اما بعد از چند روز انتظار وپیگیری این بار اما دبیرکل محترم شورای عالی آموزش وپرورش ،در گفت وگوئی که با ایسنا داشته اند ،وبه نظر می رسد با توجه به نوع گفتگو ی انجام گرفته ،با هدف عبور از توضیح وعذر خواهی ،از معلمانی که انتظاردارندبا وجود تمامی تنگناها یی موجودکه معلمان ودانش آموزان با آن دست وپنجه نرم می کنند ،فرادستانشان ،لااقل به اندازه ای از شهامت برخوردار باشند که ،در پاره ای موارد، قصور وکوتاهی خویش را برعهده گرفته وبا توضیح یا عذر خواهی که حتما با گذشت معلمان فرهیخته همراه خواهد شد ،از همکارانشان دلجوئی نمایند،از آن جا که فضای عصبی و مبهم بین افراد یک جامعه، با عذرخواهی و گفت‌و‌گو درباره سوءتفاهم‌ها شفاف و مثبت می‌شود. پس به‌وجود آمدن فرهنگ عذرخواهی برای جوامع پیچیده امروزی یک نیاز است.

عالی جنابان می توانستند شجاعانه با یک عذر خواهی ساده فضا را تلیطف ونسبت به رفع مشکل یا سوءتفاهم اقدام نمایند ،نه این که با عذری بدتر از گناه با پرداختن به موضوعاتی کلی از جمله مطالبی همانند ارزشمند بودن کار معلمان استثنائی ، قدردان زحمات ایشان بودن، دقت در استخدام مختص مدارس خاصی نیست،وقانون استخدام برای معلمان عادی واستثنائی یکسان است ،بیش از پیش،به این بی اعتمادی وعصبانیت ،دامن زده که یقینا در روزهای آتی موج این اعتراضات گسترده تر نیز خواهد شد ،وآنگاه دبیرکل محترم ومعاون ایشان هستند که باید پاسخگوی فرادستانشان باشند بخاطر جوی که در آستانه ماه مهردر مدارس استثنائی ایجاد نموده اند

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری هنا، تاریخ انتشار 29 مرداد 96، کدمطلب:489417، www.hena.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
روستازاده
Iran, Islamic Republic of
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
0
1
خدا لعنتت کنند آدم بدخواه مردم را . چرا فردی به خود اجازه می دهد به معلمین توهین کند . مگر این افراد از سیستم گزینش هیمن اقایان رد نشده اند . مگر همین ها این معلمین را به استخدام در نیاورده اند. چطوری معلمی که باید لب مرز و نقاط دور افتاده خدمت کند، مرتب باشد و...
مگر معلمین مدارس استثنایی چطور هستند که داری به انها توهین می کی؟ چرا باید با معلمان خدومی که برای رضای خدا و از ته دل دارند هم فرزندان معلولین این جامعه را درس می دهند وهم نگهداری می کنند اینطور برخورد شود.
چرا باید یک فرد از روی نادانی یا عمد،این حرف ها را بزند و صدا و سیما این حرف ها را پخش کند؟ چطور یک فیلم و سریال پخش می شود هزار بار سانسور می شود اما توهین به یک عده معلم خدوم به راحتی پخش می گردد.
چرا دارند با ابروی یک قشر بزرگ از جامعه بازی می کنند?
لطفا بیشتر اندیشه کنید و حمایت بیشتری از معلمین داشته باشید،نه اینکه تخریب آنها را دنباله گیری کنید؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین