پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۳۹۸۹۱
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۲
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی از افزایش ۳ برابری بودجه سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در سال 96 خبر داد و گفت: امروز ۴ تا ۵ برابر یک دانش آموز عادی برای یک دانش آموز استثنایی هزینه می‌شود.

شعار سال:

مجید قدمی در حاشیه همایش روز جهانی معلولان که در تالار سازمان آبفای قم برگزار شد، اظهارکرد: حضور در فضای معلولان و به طور کلی کار در حوزه تعلیم و تربیت و به ویژه آموزش استثنایی یک توفیق است چرا که با و انسان سر و کار دارد و تربیت این موجود کار بسیار پیچیده‌ای است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تأکید بر سختی کار در ارتباط با کودکان اوتیستیک، گفت: سیستم‌ها باید در حمایت خانواده‌ها و والدین به میدان بیایند و فضایی ایجاد شود که خانواده‌ها برای نگهداری و حفاظت از فرزندان خود امیدوار شوند.

وی تصریح کرد: همه مشاهدات نشان می‌دهد که مربیان و معلمان آموزش استثنایی انگیزه بسیار بیشتری دارند و نشان می‌دهد که با انتخاب و آگاهی این کار را بر عهده گرفته‌اند.

قدمی خاطرنشان کرد: تلاش‌های بسیاری در سال‌های گذشته شده است، بودجه آموزش و پرورش استثنایی ۳ برابر شده است و توانسته‌ایم در حوزه سرویس ایاب و ذهاب و خدمات حمایتی گام‌های بیشتری برداریم.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: در گذشته معلولانی را می‌دیدیم که ماهی بیش از یک میلیون دارو مصرف می‌کردند، امروز این هزینه را آموزش و پرورش استثنایی پرداخت می‌کند اما هنوز راه بسیاری مانده است که باید طی شود.

وی با تأکید بر اینکه آموزش و پرورش استثنایی کیفی شده است، بیان کرد: در آزمون استخدامی اخیر ادارات ۳۰۰ سهیمه استخدامی از بین معلولان با تحصیلات بالا حضور دارند و با این روند سعی داریم زمینه اشتغال معلولان را نیز فراهم کنیم.

قدمی با تأکید بر اهمیت پیشگیری از معلولیت، تصریح کرد: ۷۰ درصد معلولیت‌ها با آزمایش‌های قبل از ازدواج قابل پیشگیری است، باید از ازدواج‌های فامیلی بدون تست ژنتیک جلوگیری شود و فرهنگ سازی در زمینه پیشگیری از معلولیت در کل جامعه ایجاد شود.


با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، تاریخ انتشار 17 آذر 1395، کد مطلب: 435665 : www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین