پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۸۹۷۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶
حذف بند سختی شغل برای مدیران مدارس و کاهش آن برای معلمان موجب پرسش‌هایی درباره چرایی این تصمیم شده است.

شعار سال: در روزهای اخیر با صدور احکام جدید فرهنگیان, اعتراضاتی نسبت به حذف بند سختی شغل برای کارکنان اداری و مدیران مدارس و کاهش 30 درصدی آن برای معلمان از سوی آنها مطرح است.

طبق بررسی‌ها حذف بند مربوط به سختی کار مدیران مدارس و معلمان به دلیل رای صادر شده از دیوان محاسبات است و دراین‌باره دیوان پرداخت آن را غیرقانونی می‌داند.

بر همین اساس و با توجه به رأی صادره توسط شعبات دیوان محاسبات آموزش و پرورش مکلف شده است این مبلغ را از حقوق معلمان و مدیران کسر کند.

این مبلغ در فیش حقوقی هر فرد حدود 20 هزار تومان بوده و اغلب مدیران و معلمان را مشمول می‌شود اگرچه این مبلغ رقم زیادی نیست اما تأثیر روانی آن مشهود است و معلمان و مدیران مدارس مطرح می کنند در شرایطی که حقوق آن‌ها افزایش اندکی داشته است و مسئله معیشت یکی از دغدغه‌های آنهاست چرا به بهانه‌های مختلف از حقوق آنها کسر می‌شود و این مسئله برای آنها آزار‌دهنده است.

پیشتر نیز پرداخت حق عائله‌مندی به کارمندان مجرد آموزش و پرورش, غیرقانونی تلقی و حذف شد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ 12 تیر 97، کد مطلب: 1766747: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضوی
Netherlands
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۲۳
0
0
شکفت اور است این ارای قانونی در حق معلمان صادر می شود. تاکنون چند خبر مبنی برکاهش فلان بند فلان ارگان داشته ایم؟!
در شرایطی که بخشنامه های دولت وبرخی وزرا به ارگانهای متبوع، حقوق انها را تا 50 درصد اضاف مینمایند هیچ نهاد نظارتی هیچ واکنشی مبنی بر غیرقانونی بودن این افزایش ها و یا پرداختهای دیگر ندارد!! صرفا هرازچندگاهی این نهادها نظارتی درصدد کاهش حقوق ناچیز معلمان بر می ایند! پرواضح است با چنین نظام عادلانه پرداختی، چنین کاهش حقوق هایی سیاسی و دستوری از سوی دولت تلقی میشود بخصوص که از محل همین کاهش 20 هزارتومنی دولت ماهانه بیش از 20 هزار میلیارد تومان صرفه جویی می کند!!

بعلاوه خبرگزاری تسنیم پیشتر خبر از قطعی شدن افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان را داده است(گرچه ارگانها تا 50 درصد افزایش حقوق راداشته اند) اما حقوق فرهنگیان تنها بین 6 تا 12 درصد اضاف شده!!
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین