پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۰۷۵
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: در مقطع زمانی کنونی به لحاظ شروع سال تحصیلی و اینکه سال پایانی دوره اول دولت یازدهم است، زمان را برای اسیتضاح مناسب نمی‌دانم.

شعار سال: حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور شنبه در حاشیه بازگشایی مدارس در منطقه 19 تهران در پاسخ به پرسش فارس مبنی بر اینکه وضعیت استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس را چگونه ارزیابی می‌کنید، اظهار داشت: خانواده عظیم و شریف آموزش و پرورش که حدود 950 هزار نفر و عمدتاً معلمان هستند علی‌رغم سرمایه‌گذاری عظیم نظام و دولت در سال‌های گذشته و به خصوص در 2 و 3 سال گذشته، هنوز هم کاستی‌هایی داریم.

وی افزود: برای ارتقای سطح معیشت معلمان، بازنشستگان و پرداخت مطالبات آنها گام‌هایی برداشته شده است؛ در طرح طبقه‌بندی معلمان نیز اقدامات خوبی انجام شد و بخشی از آن اجرا و بخش عمده مطالبات پرداخت شد. اما همچنان مطالباتی باقی مانده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری با بیان اینکه در سه سال گذشته در دولت یازدهم سطح حقوق معلمان تقریبا 70 تا 80 درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به آنچه که باید باشد هنوز فاصله دارد و دولت با تمام توان و با اولویت قرار دادن این موضوع در تخصیص‌های اعتبارات تلاش کرد و وزیر آموزش و پرورش هم تلاش‌هایی داشته است.

وی افزود: به عنوان عضو دولت، شهادت می‌دهم وزیر آموزش و پرورش در پیگیری این موضوعات مجدانه عمل کرده است و علی‌رغم محدودیت شدید منابع مالی دولت در سال 93 و 94 که با کاهش میزان صادرات نفت به زیر یک میلیون بشکه و قیمت آن از 107 دلار به کمتر از 30 دلار مواجه بودیم، تخصیص و پرداخت اعتبارات آموزش و پرورش در سال گذشته بیش از 107 درصد بود.

معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه امسال تخصیص، مطالبات و حقوق و مزایای آموزش و پرورش در اولویت است، گفت: باید گفت که هنوز با وضع مطلوب فاصله داریم و دولت تمام تلاش خود را در این راستا انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: امیدوار هستم مجلس محترم که پرنشاط است و با آغاز کار آن نیز مواجه هستیم و از طرفی بازگشایی مدارس و سال تحصیلی جدید را داریم لذا با عنایت و لطف راهنمایی و کمک کنند تا وزیر آموزش و پرورش بتواند کارش را با جدیت ادامه دهد.

حجت‌الاسلام و المسلمین انصاری با اشاره به اینکه مقطع زمانی کنونی به لحاظ شروع سال تحصیلی و سال پایانی دوره اول دولت یازدهم است و زمان را برای استیضاح فانی مناسب نمی‌دانم، عنوان کرد: البته به رای مجلس، برنامه‌ریزی مجلس و نظر نمایندگان نهایت احترام را می‌گذاریم ولی تصور می‌کنم با جلساتی که گذاشته شد و گذاشته خواهد شد مسئله آموزش و پرورش حل شود و شاهد تنشی در آغاز سال تحصیلی نباشیم.

وی در واکنش به این موضوع که آیا دولت از وزیر آموزش و پرورش به طور کامل حمایت می‌کند، تصریح کرد: حتما این طور است و حتما دولت از وزیر خودش حمایت می‌کند.

معاون حقوقی رئیس جمهور در پایان گفت: کار در وزارت آموزش و پرورش سخت است زیرا حجم کار به لحاظ کمی و کیفی قابل مقایسه با 10 وزارتخانه دیگر نیست لذا با درک این واقعیت و سختی کار کمک می‌کنیم وزیر آموزش و پرورش در فضای آرامتری به خدمات خودش ادامه دهد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 3 مهر 1395، کد مطلب: 13950703000178:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین