پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۳۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: عده‌ای از استیضاح‌کنندگان با امضای یک میثاق‌نامه و تقدیم آن به هیات رییسه، خواستار توقف اعلام وصول طرح استیضاح فانی تا روز یکشنبه و به حدنصاب رسیدن امضاهای آن شدند.

شعار سالمحمدعلی وکیلی در با اشاره به آخرین وضعیت استیضاح وزیر آموزش و پرورش، اعلام کرد: باتوجه به این‌که برخی از امضاکنندگان، امضای خود را از استیضاح آقای فانی پس گرفتند، گروهی از استیضاح‌کنندگان که بر این استیضاح اصرار دارند، تقاضا کردند که اعلام وصول این استیضاح در روز یکشنبه انجام شود.

عضو هیات رییسه مجلس هدف این گروه از استیضاح‌کنندگان را تلاش برای به حدنصاب رساندن امضاهای لازم برای استیضاح فانی دانست و با تاکید بر این‌که پس از آن‌که این استیضاح تقدیم هیات رییسه شد، برخی از امضاکنندگان امضای خود را پس گرفتند، یادآور شد: استیضاح آقای فانی به دست ما رسید اما تعدادی از امضاکنندگان امضای خود را پس گرفتند.

وکیلی تصریح کرد: به بیان دیگر، عده‌ای از استیضاح‌کنندگان با امضای یک میثاق‌نامه و تقدیم آن به هیات رییسه، خواستار توقف اعلام وصول طرح استیضاح فانی تا روز یکشنبه و به حدنصاب رسیدن امضاهای آن شدند.

در جریان نشست علنی چهارشنبه مجلس، پس از آن‌که علی لاریجانی در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان اصولگرای عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات که خواستار اعلام وصول هرچه سریع‌تر استیضاح وزیر آموزش و پرورش بود، گفت که این استیضاح دقایقی قبل تقدیم هیات رییسه شده و درصورت عدم انصراف امضاکنندگان، اعلام وصول خواهد شد، گروهی از نمایندگان با حضور در جایگاه هیات رییسه امضای خود را پس گرفتند.

همچنین پس از پس گرفتن امضاهای برخی استیضاح‌کنندگان، محمدمهدی زاهدی رییس کمیسیون آموزش و پرورش و از اصولگرایان تندروی مجلس و همچنین هاجر چنارانی نماینده عضو جبهه پایداری مردم نیشابور که از طراحان اصلی این استیضاح هستند، با حضور در جایگاه هیات رییسه حدود یک‌ساعت مشغول گفت‌وگو با برخی اعضای هیات رییسه و دیگر نمایندگان بودند.

چنارانی چندی پیش نخستین سوال مجلس دهم از یکی از وزرای کابینه را رقم زد و با کشاندن وزیر علوم دولت روحانی به صحن علنی، نسبت به عملکرد محمد فرهادی انتقادهایی مطرح کرد که البته درنهایت، با پادرمیانی گروهی از نمایندگان از به رای گذاشتن این سوال انصراف داد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 7 مهر 1395، کد مطلب: ۶۳۴۷۲۸:www. ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
نظا م الله مهرانی طالقانی
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۳
0
0
به نام خداوند متعال استیضاح باید انجام شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین