پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۳۴۴۴۳
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۳:۰۳
چند وقتی است فرهنگیان بازنشسته پیگیر دریافت پاداش پایان خدمت خود هستند. آنها در ماه‌های اخیر چندین بار مقابل وزارت آموزش و پرورش اعتراض خود را نسبت به عدم پرداخت مطالبات‌شان اعلام کرده‌اند، مطالباتی که مربوط به سال‌های ۹۶ و اوایل سال ۹۷ است.

شعار سال: چند وقتی است فرهنگیان بازنشسته پیگیر دریافت پاداش پایان خدمت خود هستند. آنها در ماه‌های اخیر چندین بار مقابل وزارت آموزش و پرورش اعتراض خود را نسبت به عدم پرداخت مطالبات‌شان اعلام کرده‌اند، مطالباتی که مربوط به سال‌های ۹۶ و اوایل سال ۹۷ است. برخی از معلمان که سال گذشته بازنشسته شده‌اند، می‌گویند: مسئولان آموزش و پرورش برای ما مشخص نمی‌کنند که چه زمانی قرار است پاداش پایان خدمت‌مان را بپردازند. این بی‌برنامگی و پاسخگو نبودن در خصوص عدم پرداخت مطالبات، زندگی ما را با مشکل مواجه کرده‌است. به گزارش «ایران»، شماری از فرهنگیان بازنشسته در تماس‌هایی با روزنامه ایران اعلام کردند که بارها و بارها برای پیگیری مطالبات خود به وزارت آموزش و پرورش مراجعه کردند اما مسئولان پاسخ روشنی به آنها نمی‌دهند. آنها نبود بودجه را بهانه‌ای برای نپرداختن مطالبات می‌دانند. همچنین برخی از بازنشستگان فرهنگی هم معتقدند: قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۸۶ مصوب شده اما هنوز بخش‌هایی از آن اجرا نشده است. این در حالی است که خواسته اصلی فرهنگیان بازنشسته اجرای این قانون است. با این همه موضوع پرداخت مطالبات بازنشستگان فرهنگی در دستور کار دولت قرار گرفته است و آن‌طور که مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش به خبرنگار «ایران» می‌گوید: این وزارتخانه ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بابت مطالبات مربوط به پاداش پایان خدمت فرهنگیان بدهکار است. مهرداد خان ماکو البته از پرداخت این مطالبات تا پایان شهریورماه خبر می‌دهد و تأکید می‌کند: تقریباً ۴۱ هزار بازنشسته فرهنگی همچنان منتظر دریافت مطالبات خود هستند و با جلساتی که با سازمان برنامه و بودجه داشتیم آنها اعلام کردند که مطالبات بازنشستگان را می‌توانند در دو مرحله و تا پایان شهریورماه پرداخت کنند. او می‌گوید: ما منتظر هستیم تا دولت تأمین اعتبار کند این تأمین اعتبار هم از قانون بودجه یک درصد هزینه‌های شرکت‌های سودده تأمین شود.هنوز نمی‌توان زمان دقیقی برای این موضوع در نظر گرفت اما در اسرع وقت این کار انجام خواهد شد و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که شرایط دولت به گونه‌ای است که هنوز نتوانستیم پاداش بازنشستگان سال ۹۶ را پرداخت کنیم اما طبق رایزنی‌های سازمان برنامه و بودجه فرهنگیان بازنشسته در اولویت قرار دارند.

خان‌ماکو با بیان اینکه برای حل مشکل بازنشستگان فرهنگی با اعضای کمیسیون آموزش مجلس و خزانه‌داری کل کشور مذاکراتی صورت گرفته است، می‌گوید: قرار است این مبلغ به مأخذ یک دوازدهم به جای تنخواه به آموزش و پرورش تخصیص داده شود. دولت، نمایندگان مجلس وخزانه به‌دنبال این هستند که شناسایی این شرکت‌ها بدرستی انجام شود و به نقدینگی آنها برای کسر یک درصد از درآمد دسترسی داشته باشند.

همچنین محسن بهارلو، معاون توسعه و پشتیبانی آموزش و پرورش شهر تهران در ارتباط با مطالبات معلمان شهر تهران می‌گوید: در بحث حق‌التدریس معلمان از سال ۹۶ یک هفته و سال ۹۷ دو ماه باقی مانده است. همچنین حق‌الزحمه امتحانات نهایی خرداد و شهریور ۹۶ باقی مانده است. عمده مطالبات، مربوط به پاداش پایان خدمت بازنشستگان سال ۹۶ است که تعداد این افراد در شهر تهران سه هزار و ۱۳۰ نفر است و برای پرداخت مطالبات آن‌ها، به ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

او تأکید می‌کند: هنوز برای این منظور، اعتباری تخصیص نیافته است و مسئولان در تلاش هستند بخشی از اعتبار را تأمین و پرداخت کنند.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت معلم ایرانی، تاریخ انتشار 19خرداد 97، کدمطلب:28779 ، www.moallemirani.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین