پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۱۳۵۳۵۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۹
جمعی از فرهنگیان بازنشسته سال 96 صبح امروز در اعتراض به عدم واریز پاداش پایان خدمت مقابل وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند.
شعارسال: صبح امروز جمعی از فرهنگیان بازنشسته سال 96 در اعتراض به عدم پرداخت پاداش پایان خدمت در مقابل وزارت آموزش‌و‌پرورش تجمع کردند. بازنشستگان از استان‌های مختلف در این تجمع حضور داشتند و با سر دادن شعارهایی مانند «از کل ایران آمدیم به قصد پاداش آمدیم» و «یک جا و بی‌بهانه، پاداش حقمونه »و ... و در دست داشتن بنرهایی با پیام‌های مختلف در خصوص عدم پرداخت پاداش خود اعتراض می‌کردند.

برای درمان فرزندم حقم را می‌خواهم

یکی از فرهنگیان بازنشسته که از استان گلستان به قصد اعتراض به تهران سفر کرده بود  می‌گوید: من مهر سال 96 بازنشسته شده‌ام ولی تاکنون پاداش پایان خدمت ما را پرداخت نکرده‌اند. فرزند من بیمار است و هزینه‌های درمانش بسیار سنگین و کمرشکن شده است من برای درمان فرزندم نیاز به این پول دارم.

وی می‌افزاید: پس از 30 سال خدمت دریافت پاداش حق ما است اما وزارت آموزش‌و‌پرورش تمایلی به پرداخت آن نداد. تاکنون وعده‌های بسیاری برای پرداخت داده‌اند اما هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

یکی دیگر از فرهنگیان سنندجی که در میان معترضین حضور داشت می‌گوید: پاداش من حدود 90 میلیون تومان می‌شود که اگر سال گذشته این مبلغ به من پرداخت می‌شد بسیاری از مشکلات زندگیم را حل می‌کرد اما اکنون با کاهش ارزش ریال و افزایش نرخ تورم حتی نمی‌توانم پس از 30 سال خدمت یک خانه کوچک برای خودم تهیه کنم.

وی می‌افزاید: ما قبلا در مقابل مجلس شورای اسلامی نیز تجمع کردیم و آنها وعده دادند تا پایان شهریور ماه پاداش ما را پرداخت می‌کنند اما ما هیچ امیدی به وعده‌های آنها نداریم.

بی‌توجهی به فرهنگیان پس از انتخابات

فرهنگی دیگری که در جمع حضور داشت می‌‌گوید: سال گذشته نزدیک به انتخابات ریاست جمهوری پاداش برخی همکارانمان پرداخت شد که شاید قصد آنها حضور فرهنگیان در جریان انتخابات بود. اما پس از آن هیچ پرداختی به فرهنگیان انجام نشد. من خانه‌ای خریده‌ام که برای پرداخت بدهی‌های آن روی پاداشم حساب کردم اما با این عدم پرداخت نمی دانم برای پرداخت بدهی‌هایم باید چه کاری انجام دهم. متاسفانه وزیر آموزش و پرورش نیز هیچ توجهی به ما نمی‌کند و اصلا گوشش بدهکار مطالبات و مسائل ما نیست.

وی می‌افزاید: ای کاش ما هم پزشک و پرستار بودیم وزیری همانند دکتر هاشمی داشتیم. او حقوق تمام کادر پزشکی را از دولت می‌گیرد اما آقای بطحایی هیچ توجهی به ما نمی‌کند به گونه‌ای که اکنون برای سومین بار در مقابل وزارتخانه تجمع کرده‌ایم اما نه وزیر و نه معاونانش حتی از پنجره اتاقشان به ما نگاه نمی‌کنند.

بیش از 100 فرهنگی در جمع معترضان حضور داشتند و بنرهای اعتراضی را برای نمایندگان مجلس، ریاست جمهوری و مقام معظم رهبری تهیه کرده بودند. تمام معترضان بنرها را امضا کرده بودند. معترضان در حالی شعار سر می‌دادند که هیچ یک از مسئولان آموزش‌و‌پرورش توجهی به آنها نمی‌کرند و هیچ یک برای پاسخ به آنها در جمع حضور پیدا نکرد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات بر گرفته ازخبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: 28خرداد 1397 ، کدخبر: 397385 ،www.ana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۳/۳۱
0
0
بابا به چه زبونی بگیم که وضع آموزش و پرورش خرابه خرابه.
البته که شما هم حق دارید
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین