پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۳۸۴۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۲
عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس می‌گوید بودجه‌ای که امسال برای آموزش و پرورش توسط دولت ارائه شد ۹/۲ درصد بودجه کل بوده که با تلاش‌های نمایندگان به ۱۰/۳ درصد رسید.

شعارسال: علیرضا سلیمی در خصوص مشکلات سیستم آموزشی کشور گفت: بسیاری از مشکلاتی که فرهنگیان با آن مواجه هستند، کمبود اعتبارات در آموزش و پرورش است.

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در سال 56 بودجه آموزش و پرورش یک سوم بودجه کشور بود، ولی بودجه ای که امسال برای آموزش و پرورش توسط دولت ارائه شد 9/2 درصد بوده که با تلاش‌های نمایندگان، آن را 10/3 درصد کل بودجه کشور رساندند.

وی با بیان اینکه بودجه آموزش و پرورش نسبت به سال 56 به میزان 20 درصد کاهش یافته است، گفت: بنابراین دولت نباید منتی بر سر آموزش و پرورش داشته باشد که حقوق‌ها را افزایش داده و یا مزایا را بهتر کرده است.

این نماینده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: عدم تخصیص بودجه کافی برای آموزش و پرورش سبب بروز مشکلات زیادی برای فرهنگیان عزیز شده ‌است و عدم توجه دولت در این خصوص و هم چنین مسائل مربوط به کمبود معلم نیز سبب شده که آموزش و پروش دچار بحران شود؛ بنابراین چرا کسی پاسخگوی مطالبات قشر فرهنگیان نیست؟

سلیمی با طرح این سوال که چی کسی باید پاسخگوی کمبود معلم و عدم اجرای صحیح قانون در این خصوص باشد، گفت: با نگاهی به وضعیت معیشتی فرهنگیان در استان‌های دیگر علی الخصوص مناطق محروم می‌توان از وضعیت نابسامان زندگی آنها باخبرشد؛ در کشور ما معلمانی وجود دارند که بعد از 30 سال کار صادقانه توانایی خرید مسکن را ندارند. چرا باید به این گونه باشد؟

وی با بیان اینکه نگاه دولت باید به آموزش و پرورش تغییر کند، افزود: باید سطح حقوق‌ها بالا رفته و مزایا نیز برای آنها بهتر شود؛ همچنین در خصوص کمبود معلم نیز قانون به جذب از طریق دانشگاه فرهنگیان و شهید رجایی اشاره دارد و دولت باید بر همین اساس جذب نیرو داشته باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی معتقد است تا زمانی که بودجه آموزش و پرورش نسبت به بودجه کشور رقم پایینی داشته باشد، وضعیت به همین روال باقی خواهد ماند؛ بنابراین دولت باید برای تأمین نیروی مورد نیاز آموزش وو پرورش و همچنین رسیدگی به وضعیت معیشتی فرهنگیان بودجه‌ای مناسب اختصاص دهد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت اکوناپرس، تاریخ انتشار: 10تیر1397، کدخبر: 13287: www.econapress.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۲
0
0
جونتون بالا بیاد حقالتدریس شاغلین رو بدین
معلم
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
0
0
بابا پول نیست خودشون هم گرسنه اند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۴
0
0
متاسفانه هیچ وقت انطور کعه باید به اونها رسیدگی نکردیم و امکانات لازم رو در اختیار فرهنگیان جامعه نذاشتیم
ا.ف75
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین