پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۱۳۷۱۹۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۳:۴۴
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیش بینی کرد که آموزش و پرورش تا پایان سال با کسری ۲۰ هزار میلیارد تومانی بودجه مواجه شود.

شعارسال: سید حمایت میرزاده با انتقاد از بالا رفتن حجم معوقات آموزش و پرورش، عنوان کرد: در سال‌های اخیر نگاه به بودجه آموزش و پرورش همواره به گونه‌ای بوده است که همگان از اینکه لایحه بودجه دولت با کسری مواجه می‌شود، مطلع هستند و نمایندگان با اطلاع از همین مسئله بودجه را به تصویب می‌رسانند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی افزود: بودجه آموزش و پرورش باید به صورت عملیاتی تدوین و به مجلس ارائه شود به این نحو که این بودجه با توجه به عملکرد سال 96 که چه میزان بودجه صرف هزینه‌های آموزش و پرورش شده و این رقم کاملا مشخص است، بسته و حدود 10 درصد نیز با توجه به تورم سالیاه به آن افزوده شود.

میرزاده با بیان اینکه قدرت مانور مجلس در جابه‌جایی و تغییر بودجه به دلیل اعتراض سایر دستگاه‌ها کم است و مجلس نمی‌تواند ماهیت لایحه بودجه را تغییر دهد، ادامه داد: تا به امروز لوایح بودجه آموزش و پرورش تمام نیازهای این وزارتخانه را برطرف نکردند و این بودجه هیچ‌گاه برمبنای عملکرد ارائه نشده است.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با طرح این ادعا که آموزش و پرورش تا پایان سال با کسری 20 هزار میلیارد تومانی مواجه می‌شود، اظهار کرد: این در حالیست که اعتباری که امسال برای وزارت آموزش و پرورش در نظر گرفته شده است، بیشتر از 40 هزار میلیارد تومان است.

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از کسری بودجه آموزش و پرورش مربوط به پاداش پایان خدمت و حقوق به تعویق افتاده حق التدریسی‌ها است که انباشته شده و این کسری را ایجاد کرده است.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در عین حال این سئوال باید پاسخ داده شود که وقتی قرار است مطالبات فرهنگیان پرداخت شود چرا این اعتبارات را با تأخیر پرداخت می‌کنیم تا فرهنگیان نسبت به نظام و انقلاب بدبین شوند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خوزنیوز، تاریخ انتشار: 4تیر1397، کدخبر: 167459: www.khouznews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۶
0
0
دلم بحال وزیر می سوزه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین