پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 27
کد خبر: ۱۵۲۰۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به طور مداوم با کمبود بودجه مواجه بوده، درباره کم و کیف آن توضیح داد
شعارسال:عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه آموزش و پرورش به طور مداوم با کمبود بودجه مواجه بوده، درباره کم و کیف آن توضیح داد.

فرهاد فلاحتی درباره بودجه آموزش و پرورش و انتقاد از اینکه این وزارتخانه نمی‌تواند برای تامین بودجه مناسب رایزنی کند، گفت: وزیر کنونی و دو معاون وی در گذشته در سازمان برنامه و بودجه مشغول بودند، بنابراین ارتباط و رایزنی مناسبی را برای تامین بودجه دارند.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی با طرح این سوال که آیا برای تخصیص بودجه در بدنه دولت باید نیاز به لابی و رایزنی داشته داشته باشیم، افزود: وظیفه اصلی سازمان برنامه و بودجه این است که بر اساس آمایش سرزمینی ظرفیت‌های تمامی دستگاه‌های اجرایی را بررسی و نیازهای سالانه بودجه‌ای آنها را احصاء و برنامه‌ریزی مناسب را برای تامین و تخصیص بودجه داشته باشد بنابراین در حیطه وظایف و شأن مسئولان وزارتخانه‌ها نیست که خود برای تامین بودجه مورد نیاز ورود و رایزنی کنند.

وی ادامه داد: وزیر عضوی از کابینه دولت است و به طور قطع مشکلات و مسائل مختلف وزارتخانه خود را در نشست‌های کابینه مطرح می‌کند.

بخش بسیار اندکی از بودجه آموزش و پرورش به درستی مدیریت نمی‌شود

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از اینکه بخشی از بودجه آموزش و پرورش به درستی توزیع و مدیریت نمی‌شود، تصریح کرد: البته میزان این مبلغ بسیار اندک است و قابل توجه نیست که وزارتخانه بر اساس آن بتواند بخشی از نیازهای خود را رفع کند.

کمترین تخلفات مالی در میان دستگاه‌های دولتی مربوط به وزارت آموزش و پرورش است

فلاحتی با تاکید بر اینکه کمترین تخلفات مالی در میان دستگاه‌های دولتی مربوط به وزارت آموزش و پرورش است، گفت: متاسفانه آموزش و پرورش به طور مداوم با کمبود بودجه مواجه بوده و در واقع این وزارتخانه در تخصیص بودجه در رده‌های حاکمیتی قرار نگرفته و تامین بودجه آن به نحو مطلوب در اولویت نبوده است.

بی‌توجهی دولت و سازمان برنامه و بودجه نسبت به نیاز بودجه‌ای سالانه آموزش و پرورش

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: در هیچ دوره‌ای دولت و سازمان برنامه و بودجه نسبت به نیاز بودجه‌ای سالانه آموزش و پرورش توجهی نداشته و تامین بودجه مناسب برای آن را در دستور قرار نداده‌اند.

وی یادآور شد: بی‌شک اگر تامین بودجه مورد نیاز برای آموزش و پرورش توجه شود بخش عمده‌ای از مشکلات آن رفع خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: هر چند آموزش و پرورش با کمبود فضای آموزشی و نیروی انسانی مواجه است اما متاسفانه در برخی موارد در نمودارها به این دستگاه اعلام می‌شود که با نیروی مازاد مواجه است.

آموزش و پرورش سال‌ها است در تخصیص بودجه مظلوم واقع می‌شود

فلاحتی با بیان اینکه آموزش و پرورش سال‌ها است در تخصیص بودجه و فصل بودجه‌ریزی مظلوم واقع می‌شود، گفت: به هیچ عنوان نمی‌توان کسری بودجه آموزش و پرورش را انکار کرد زیرا سالانه با بیش از 3 هزار میلیارد کسری بودجه می‌شود که این کسری بودجه به سال‌های آینده منتقل می‌شود این در حالی است که مسئولان نیز در حال پاک کردن صورت مسئله هستند.

نماینده مردم قائنات در مجلس شورای اسلامی افزود: کسری بودجه در این دستگاه باعث شد سال گذشته شیر از چرخه توزیع مدارس حذف شود تا بتوان هزینه دانش‌آموزان شبانه‌روزی را تامین کرد.

وی یادآور شد: سرانه دانش‌آموزی خوابگاه‌های شبانه‌روزی 45 هزار تومان است اما متاسفانه در سال گذشته کمتر از 30 هزار تومان اختصاص یافت و باعث شد گوشت، میوه و لبنیات از سفره دانش آموز مناطق محروم حذف شود.

وزارت آموزش و پرورش به درستی بودجه در اختیار را توزیع کرده

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: وزارت آموزش و پرورش به درستی بودجه در اختیار را توزیع کرده اما در برخی موارد مجبور شده با حذف برخی موارد به اولویت‌ها بپردازد.

فصل بودجه ریزی 98 بهترین فرصت برای تامین بودجه مورد نیاز آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فصل بودجه‌ریزی 98 بهترین زمان است که مجلس، سازمان برنامه و بودجه و دولت با همکاری و تعامل مناسب در رابطه با تخصیص بودجه آموزش و پرورش را فارغ از سایر دستگاه‌ها ببینند البته می‌طلبد که این تخصیص‌ها واقعی باشد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار4شهریور97، کدخبر: 400156، www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۶
0
0
ا.ف75
هر دوش رو من محتمل میدونم! ولی خب برای اشکار دن این مساله به مخاطب هاتون پیشنهاد میکنم متن رو بخونن و تا در کامنت ها باهم تحلیل کنیم
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین