پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۱۴۳۱۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به اینکه آموزش در مدارس صرفا ناظر به موفقیت در کنکور است، نسبت به انحراف مسیر «آموزش» و «پرورش» هشدار داد
شعارسال:سید حمایت میر زاده با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در جنبه‌های آموزشی، تربیتی و مالی ورشکسته شده است، گفت: محتوا و حجم مطالب آموزشی در مدارس تناسب کافی با ساعات آموزشی و نیاز جامعه ندارند، همچنین شیوه‌های تربیتی نیز با مسائل روز جامعه هم‌خوان نیست به همین دلیل باید هشدار داد چراکه این به معنای در خطر بودن نسل دیگری است.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تا به امروز تمام تلاش‌ها بر روی آموزش به منظور موفقیت در کنکور بوده است در صورتی که نیازها در خارج از مدرسه چیز دیگری است، ادامه داد: مسیر تربیت نیز همچون آموزش در آموزش و پرورش به انحراف کشیده شده چراکه تعلیمات تربیتی با مشکلات و آسیب‌های روز جامعه همخوانی ندارند.

وی بیان کرد: انتخاب معلمان از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌هایی به غیر از دانشگاه فرهنگیان که در سیستم و شرایطی به غیر از آموزش و پرورش دیگری رشد کرده‌اند خود نیز اقدامی در راستای ورشکستی آموزش و پرورش است چراکه آن‌ها در راستای تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش رشد نکرده‌اند.

وی همچنین با تاکید بر اینکه شیوه آموزشی بر اساس قبولی در کنکور برخلاف اهداف بالادستی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، افزود: متاسفانه پس از گذشت سالیان دراز مسئله مطالبات فرهنگیان همچنان مطرح است و دولت‌ها اراده و توانی برای حل مشکلات این قشر از جامعه را ندارند که این خود علاوه بر ورشکستگی مالی بر ورشکستگی مدیریتی در این سیستم نیز صحه می‌گذارد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اگر آموزش و پرورش در اولویت دولت‌ها قرار بگیرد می‌تواند مشکلات آن را با تمرکززدایی، تفویض اختیار، کوچک سازی و درآمدزا کردن آموزش و پرورش کاهش داد.

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خانه ملت ، تاریخ انتشار 30 تیر 97، کد خبر: 394424،www.icana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۰۱
0
0
ا.ف75
وقتی نماینده های مجلس نمیخوان پس هیچ وقت نمیشه! برای همین سری سر وزارت اموزشو پرورش و وزارت علوم دیگه گندش رو در اوردن واقعا
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین