پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۱۴۲۹۴۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳
سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس معتقد است اگر آموزش و پرورش درِ مدارس غیردولتی دارای تخلف مالی را تخته کند، بساط این نوع تخلفات در مدارس جمع خواهد شد.

شعارسال: سیدحمایت میرزاده  با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید درِ مدارس غیردولتی دارای تخلف مالی را تخته کند، گفت: برخورد جدی با حداقل 10 مدارسه غیردولتی متخلف که شهریه‌هایی بیش از حد معمول از خانواده‌ها دریافت می‌کنند سبب جمع شدن بساط این تخلف در میان دیگر مدارس مشابه خواهد شد.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تعداد مدارس غیردولتی که چنین تخلفی را مرتکب می‌شوند بالا نیست، افزود: شورای نظارت بر آموزش و پرورش باید وظیفه خود را دقیق‌تر و به طور دائمی انجام دهد.

وی ارائه لیست تمامی مدارس غیردولتی هر منطقه در هر استان و میزان شهریه‌ایی که می‌توانند با توجه به امکانات‌شان دریافت کنند را در قالب یک سامانه از سوی وزارتخانه آموزش و پرورش ضروری دانست و افزود: این شفاف‌سازی سبب کاهش میزان تخلفات خواهد داد چراکه خانواده‌ها از میزان شهریه‌ پرداختی آگاه خواهند شد.

میرزاده الزام کردن موسسان مدارس و مراکز غیردولتی به رعایت قوانین و مقررات را یکی از وظایف سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی برشمرد و از عدم انجام درست این وظیفه ازسوی این سازمان انتقاد کرد.

وی به یکی از شگردهای این مدارس برای اخذ شهریه اشاره کرد و افزود: این مدارس به هیچ وجه شهریه را حتی در صورت تمایل والدین یکجا دریافت نمی‌کنند، بلکه ابتدا یک چک به مبلغ مصوب آموزش و پرورش می‌گیرند، سپس خانواده‌ها مجبور به پرداخت باقی شهریه در قالب چک‌های دیگر تحت عناوین مختلف که شامل خدمات آموزشی خارج از برنامه آموزش وپ رورش است، خواهند شد.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین از اعمال نظارت کمیسیون متبوع خود بر عملکرد آموزش و پرورش درخصوص جلوگیری و رسیدگی به تخلف مدارس غیردولتی خبر داد.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 29تیر1397، کدخبر: 394567: www.icana.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۴/۳۱
0
0
ا.ف75
هیچ وقت تو ایران نتونستیم برخورد قاطع داشته باشیم بخاطر اینکه دست هایی در پشت پرده وجود دارن که خودشون عامل این فساد ها هستن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین