پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۱۴۱۵۳۰
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۸
جمعی از معلمان شاغل در مدارس غیردولتی از دوره‌های ضمن خدمت پولی انتقاد کردند و گفتند: با توجه به درآمد ناچیزمان، پولی برای پرداخت شهریه نداریم.

شعارسال: معلمان شاغل در مدارس غیردولتی که دستمزدشان ساعتی پرداخت می‌شود و در ماه‌های تابستان هیچ منبع درآمدی ندارند، از الزام به شرکت در دوره‌های ضمن خدمت پولی انتقاد کردند.

این معلمان که نگران وضعیت استخدامی خود هستند و می‌گویند هیچ دورنمای روشنی در چشم‌انداز نداریم، در نامه‌ای سرگشاده، اعتراض خود را به دوره‌های ضمن خدمت پولی بیان کردند.

متن نامه به شرح زیر است:

۲۰۰ هزار نفر معلمان و کارکنان مدارس غیردولتی در سراسر کشور طی سالیان مدیدی از حداقل حقوق قانونی خود محروم بوده‌اند و هرگونه اعتراضی در نهایت محکوم به سکوت بود؛ چون فریاد دادخواهی این معلمان هیچ حامی نداشت و نتیجه اعتراض چیزی جز اخراج نبود. فریاد از قانونی که وجود دارد و قدرت اجرایی ندارد!

معلمان مدارس غیردولتی با وجود تجارب چندین ساله آموزشی و درخشش‌های فراوان در عرصه تعلیم و تربیت فرزندان این سرزمین، سالیان سال مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند، اما با این وجود همواره امیدوار به اصلاح قانون و امکان استخدامشان بوده‌اند. به‌ویژه در شرایط کنونی که آموزش و پرورش با کمبود معلم مواجه است، انتظار می‌رود معلمان زبده و باتجربه مدارس غیردولتی همانند نیروهای حق‌التدریس و آموزش نهضت در اولویت استخدام قرار بگیرند.

اما امروز می‌بینیم نه‌ تنها برنامه‌ای برای جذب و استخدام این معلمان وجود ندارد، بلکه تلاش آنان برای رسیدن به یک ثبات شغلی، منجر به خلق دغدغه‌ای دیگر برایشان شده است؛ دغدغه‌ای به نام دوره‌های ضمن خدمتِ دارای شهریه که در همین تابستان برگزار خواهد شد! این درحالی‌ست که این معلمان طی تابستان هیچگونه حقوق و درآمدی ندارند و در طول سال تحصیلی هم دریافتی بسیاری از آنان چنان ناچیز است که انتظار شهریه برای دوره‌های ضمن خدمت «الزامی» از آنان، ظلمی مضاعف است، به‌خصوص اینکه در همه این دوره‌ها تاکید می‌شود:

«شرکت در این دوره، هیچ تضمینی برای استخدام نیست

به امید روزی که قانون تأسیس مدارس غیردولتی قابلیت اجرایی پیدا کند و معلمان مدارس غیردولتی نیز در سایه عدالت پناه گیرند.

سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 23تیر1397، کدخبر: 643946: www.ilna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین