شعارسال: سید حمایت میرزاده با اشاره به در دستور کار قرار گرفتن طرح بررسی طرح الحاق یک ماده به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمان حقالتدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی ارجاعی از صحن علنی مجلس شورای اسلامی، گفت: این طرح با سه شرط کمیسیون آموزش، راهی صحن علنی مجلس شد که با رأی مخالف نمایندگان مجلس به کمیسیون برگشت خورد.
نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی درباره سه شرط کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، توضیح داد: این سه شرط بر این مبنا بود که سازمان اداری استخدامی کشور نیازها و ظرفیتها را تعیین و مشخص کند، سازمان سنجش امتحان ورودی معلمان حق التدریسی را برگزار کند و وزارت آموزش و پرورش نیز حد نصاب را نمره قبولی را تعیین کند که نهایتا طرح مذکور با مفاد نام برده در صحن علنی با رأی مخالف نمایندگان همراه شد.
وی با یادآوری اینکه البته طرح مذکور از سال 1388 در دستور کار مجلس بوده و بالغ بر 10 بار راهی صحن علنی مجلس و به دلایل مختلفی از جمله مشخص نبودن تعداد واجدین شرایط و نبود آمار مشخص از تعداد معلمان حق التدریسی توسط آموزش و پرورش مرجوع شده است، افزود: البته در هر مرحله ورود این طرح به صحن الحاقیه و تبصرههایی برای چگونگی تعیین تکلیف حق التدریسیها به طرح اضافه شده ولی در نهایت نظر نمایندگان را جلب نکرده است.
میرزاده افزود: طرح مذکور شامل معلمان حق التدریسی قبل از سال 1391 میشود که متأسفانه درباره وضعیت و تعداد دقیق این معلمان مشخصات قابل استنادی وجود ندارد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این طرح این هفته در دستور کار کمیسیون قرار میگیرد تا مجددا مورد بحث و بررسی قرار گیرد و راهی برای تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی پیش بینی شود.
سایت شعارسال، با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری خانه ملت، تاریخ انتشار: 16اردیبهشت1397 ، کدخبر: 381713: www.icana.ir