پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۱۹۴۸۱۸
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
وزیر آموزش و پرورش از ابلاغ آیین نامه استخدام حق التدریسی ها به زودی و طی هفته های آینده خبر داد.

شعار سال: سید محمد بطحائی وزیر آموزش و پرورش در حاشیه همایش ملی تبیین ویژه مدارس (بوم) که صبح امروز در باشگاه فرهنگیان برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: آئین نامهاستخدامحقالتدریسی‌هاو نهضت سوادآموزی با همکاری سازمان اداری واستخدامی تهیهمی‌شود. در حال حاضر در مرحله هماهنگی با سازمان اداری واستخدامی هستیمو آئین نامه تا هفته‌های آینده ابلاغ می‌شود.

وی ادامه داد: در آئین نامه تهیه شدهنیروهاچند نوع هستند؛ برخی باید دانشگاه فرهنگیان بروند و برخی باید دوره‌های آموزشی ببینند، اما به طور کلی از بلاتکلیفی فاصله می‌گیرند.

وی درباره آموزش ادبیات قومی و محلی درآموزشو پرورش اضافه کرد: بر اساس قانون اساسی، آموزش ادبیات قومی ومحلیمی‌تواند در کنار تدریس سایر درس‌ها که به زبان فارسی صورت می‌گیرد، انجام شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: با موافقت ریاست جمهوری پیشنهادی را تهیه کردیم و به شورای عالی انقلاب فرهنگی فرستادیم که امیدواریم در دستور کار قرار گیرد و بتوانیم به صورت آزمایشی در برخی مدارس اجرا کنیم و به تدریج بتوانیم پایه گذاری درستی برای اینمهمداشته باشیم.

وی ادامه داد: نباید فراموشکنیم آموزشزبان فارسی در دوره ابتدایی بسیار حائز اهمیت است و از خانواده‌ها می‌خواهیم مراقبت کنند بچه‌ها درآموزشو پرورش به ویژه در دوره ابتدایی تسلط کافی به زبان فارسی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق حق‌التدریسهاو نیروهای خرید خدمات گفت: شرمنده حقالتدریس‌هاو نیروهای خریدخدماتهستیم. امیدواریم تا پایان سال بخشی از حقالزحمهآنها پرداخت شود؛ البته رقم متناسب با مقدورات خزانه تخصیص می‌یابد.

وی در خصوص آخرین روز آموزش در سال جاری اظهار کرد: بخشنامه شده است مدارس تا آخرین روز سال جاری کارشان را ادامه دهند برخی والدین سفرها را زودتر هماهنگ می‌کنند و نیمی از دانش آموزان به مدرسهنمیآیندو کلاس به حدنصاب نمی‌رسد. از خانواده‌ها می‌خواهیمبچه‌ها تاآخرین روز مدرسه سر کلاس بروند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از وبسایت تابناک، تاریخ 19 اسفند 97، کد مطلب: 884618: www.tabnak.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین